ایمن‌سازی نقاط تقاطع خطوط لوله مارون با محورهای جاده‌ای

۳۵ نقطه محل از خطوط لوله انتقالی نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در تقاطع با جاده‌های مواصلاتی استان خوزستان ایمن‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: محافظت از جامعه شهری و روستایی مجاور تأسیسات، خطوط و سرمایه‌های انسانی سازمان در واحدهای عملیاتی، حفاظت از زیست بوم پیرامونی و تأسیسات فرآیندی شرکت از مهم‌ترین مسائلی است که همواره در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی افزود: به دلیل وجود تقاطع‌های متعدد بین خطوط لوله پرفشار که ریسک بالقوه‌ای را از نظر امکان برخورد خودروهای عبوری و دیگر موارد محتمل در پی دارد، نصب دال بتنی محافظ در ۳۵ نقطه محل خطوط لوله انتقال نفت و گاز مارون در تقاطع با جاده اصلی در قالب پروژه‌ای یک ساله از مهر پارسال تا پایان شهریورماه امسال پیش‌بینی و اجرا شد که خوشبختانه به همت کارکنان شرکت در زمان مقرر به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون تصریح کرد: در این پروژه محورهای اهواز به امیدیه، اهواز به هفتکل و رامهرمز به رامشیر با صرف هزینه‌ای معادل ۱۶ میلیارد ریال تحت پوشش ایمن‌سازی قرار گرفتند.

کاویان ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این پروژه در امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، یادآور شد: خطوط لوله یادشده به طول ۱۵ متر از دو طرف جاده‌های اصلی با دال‌های بتن مسلح پوشیده شد که این مهم، احتمال برخورد و آسیب را به حداقل ممکن می‌رساند.

کد خبر 307497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =