بزرگداشت همایون مطیعی در کمیته مشاورین مدیریت مخازن

اعضای کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران در نشست اخیر خود، یاد و خاطره مرحوم همایون مطیعی، از پیشکسوتان عرصه زمین‌شناسی کشور و عضو شورای عالی مهندسی مخازن نفت و گاز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار شانا، یکصدوشصت‌ونهمین نشست کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران، بعدازظهر دیروز (دوشنبه، هفتم مهرماه) در حالی برگزار شد که در بدو جلسه، اعضای نشست یاد و خاطره مرحوم همایون مطیعی را گرامی داشتند و دقایقی در وصف دانش، معرفت و ایران‌دوستی وی صحبت کردند.

کریم زبیدی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران و رئیس کمیته مشاورین مدیریت مخازن در این نشست، از مرحوم مطیعی به عنوان پیشکسوت عرصه زمین‌شناسی کشور نام برد و گفت: دانش، تسلط و اطلاعات ایشان در حوزه زمین‌شناسی صنعت نفت ایران بی‌نظیر بود و در این زمینه، تألیفات متعدد و ارزشمندی داشته‌اند.

زبیدی با اشاره به سال‌ها سابقه فعالیت و خدمت مرحوم مطیعی در صنعت نفت و حضور مؤثر ایشان در شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره ایران، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی صنعت نفت، ادامه داد: به‌راستی او پدر زمین‌شناسی ایران بود و در این زمینه حقیقتا نظیری ندارد.

در ادامه این نشست، اسفندیار علاءالدین، عضو کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران، به بیش از چهار دهه آشنایی و دوستی خود با مرحوم همایون مطیعی اشاره کرد و گفت: تسلط او بر زمین‌شناسی بی‌نظیر بود؛ نمی‌گویم کم‌نظیر، می‌گویم بی‌نظیر بود و حتی با دیدن کوه‌ها از فاصله دور نیز لایه‌های مختلف و خواص زمین‌شناسی آنها را تشخیص می‌داد و آن را تشریح می‌کرد. درگذشت او ضایعه بزرگی برای صنعت نفت است.

بهمن صمیمی، دیگر عضو کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست عنوان کرد: بیش از ۴۳ سال همکار و دوست بودیم. همایون پنج سال از من بزرگ‌تر بود و زمانی که من وارد دانشگاه شدم، او فارغ‌التحصیل شد. خاطرات زیادی از دوران دوستی با او دارم و در حیطه کاری نیز باید بگویم او به معنای واقعی یک دیکشنری کامل و حل‌المسائل بود.

عبدالرضا نوروزی، عضو دیگر کمیته مشاورین مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران هم در وصف مرحوم مطیعی گفت: این افتخار را داشتم که ۳۰ سال در محضر ایشان تلمذ کنم و معتقدم فقدان‌شان ضایعه‌ای است که هیچ‌گاه جبران نخواهد شد. ایشان رفرنسی راهگشا برای مسائل مختلف در حوزه زمین‌شناسی و راهکارهایش در مجامع علمی و فنی، فصل‌الخطاب بود.

در ادامه، نیلوفر احمدی، خواهرزاده مرحوم همایون مطیعی نیز که در این نشست حاضر بود، گفت: مرحوم مطیعی عاشق ایران بود. از نگاه او در این جهان، «علم» و عشق محبوب‌ترین‌ها بودند و «غم» و «ناامیدی»، منفورترین‌ها. جای خالی او در صنعت نفت حس خواهد شد و نامش تا ابد ماندگار خواهد ماند. 

در این نشست، همچنین ارتباط ویدئوکنفرانسی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد و رامین روغنیان، معاون فنی مهندسی نفت‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به نمایندگی از این شرکت، یاد و خاطره مرحوم مطیعی را گرامی داشت.

همایون مطیعی، پژوهشگر و پیشکسوت صنعت نفت و زمین شناسی کشور، دوم مهرماه امسال در سن ۷۳ سالگی درگذشت. یادش جاودان

کد خبر 307831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =