اکینور با وجود اعتصاب به تولید ادامه می‌دهد

اکینور نروژ اعلام کرد که با وجود اعتصاب کارکنان قصد دارد به تولید نفت ادامه ‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، شرکت بزرگ اکینور روز چهارشنبه (نهم مهرماه) اعلام کرد که  تولید نفت در بزرگ‌ترین میدان نفتی اروپای غربی را با وجود اعتصاب برخی کارکنان این میدان ادامه می‌دهد.

امروز، یک اتحادیه کارگری نروژی و انجمن نفت و گاز نروژ (NOG) که نماینده این صنعت است، گفتند مذاکرات مربوط به دستمزد کارکنان ناموفق بود و میدان نفتی یوهان سوردراپ نروژ به‌زودی تعطیل می‌شود.

با این حال، اکینور که اداره این میدان را به عهده دارد، مصر است عرضه نفت را حفظ کند.

مورتن ایک، سخنگوی اکینور در این باره گفت: تولید میدان یوهان سوردراپ متوقف نیست و هیچ فعالیتی در جهت تعطیلی این میدان آغاز نشده است. ما در حال بررسی چگونگی ادامه تولید هستیم.

ظرفیت تولید این میدان ۴۷۰ هزار بشکه نفت خام در روز است که نزدیک به یک‌چهارم تولید نفت نروژ و حدود ۱۲ درصد تولید مجموع  نفت و گاز این کشور را به خود اختصاص می‌کند.

دو اتحادیه دیگر نروژ به‌طور جداگانه اعلام کردند که اعتصاب نخواهند کرد.

به گزارش شانا، انجمن نفت و گاز نروژ  روز جمعه (چهارم مهرماه) اعلام کرده بود شرکت‌های نفتی نروژ قصد دارند در صورت اعتصاب کارکنان، ۲۲ درصد از تولید نفت و گاز این کشور یا ۹۰۰ هزار بشکه معادل نفت در روز را تعطیل کنند.

سه اتحادیه روز چهارشنبه (دوم مهرماه) اظهار کرده بودند که ۳۲۴ نفر از ۷ هزار و ۳۰۰ کارمند بخش دریایی قصد دارند از ۳۰ سپتامبر (۹ مهرماه) در صورت شکست در مذاکرات پرداختی سالانه خود با کارفرمایان، اعتصاب کنند.

کد خبر 307910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =