توسعه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با توافق برای تأمین اعتباری به میزان حدود یک هزار میلیارد تومان از سوی هلدینگ خلیج فارس، فرآیند توسعه فاز دوم پالایشگاه ایلام آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله نوریان شامگاه جمعه (۱۱ مهرماه) در بازدید تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ایلام از پالایشگاه گاز ایلام، اعلام کرد: توسعه فاز دوم در ۳۶ ماه عملیاتی می‌شود.

وی از رشد شاخص تولید محصولات این پالایشگاه در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه محصولات گوگردی، راه‌اندازی زباله‌سوز واحد پساب صنعتی، مطالعه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل و ... نیز در دستور کار این پالایشگاه قرار دارد.

نوریان به چالش‌های این شرکت از جمله عدم راه‌اندازی واحد الفین، مشکل تأمین بعضی از قطعات و مواد شیمیایی و تأمین اعتبار پروژه تصفیه‌خانه آب سد گلال نیز اشاره کرد و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر برای رفع این چالش‌ها شد.

پالایشگاه گاز ایلام به‌عنوان تنها پالایشگاه گاز غرب کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین گاز استان ایلام و استان‌های همجوار ایفا می‌کند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان استان ایلام و جمعی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دیروز (جمعه، ۱۱ مهرماه) وارد استان ایلام شده‌اند تا در جریان پیشرفت کار برخی طرح‌های صنعت نفت در این استان قرار گیرند. نمایندگان دیروز ابتدا در محل کمپ لرزه‌نگاری مستقر شدند سپس از مرکز جمع‌آوری گاز تنگ بیجار (TCF) بازدید کردند. در ادامه، از پالایشگاه گاز ایلام بازدیدی داشتند و دست آخر در نشستی که تا بامداد امروز (۱۲ مهرماه) ادامه یافت، در استانداری حضور یافتند.

کد خبر 307927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =