پمپ‌های درون‌چاهی در ۳۶ حلقه چاه میدان‌های آبان و پایدار غرب نصب می‌شود

سرپرست مدیریت تولید شرکت مهندسی و توسعه نفت، وضع طرح‌های توسعه‌ای آبان و پایدار غرب و دالپری، چشمه‌خوش و پایدارشرق را تشریح کرد و از برنامه‌ریزی برای نصب پمپ‌های درون‌چاهی در اجرای این طرح‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، در نشستی که عصر دیروز (شنبه، ۱۲ مهرماه) با حضور نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان ایلام، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرماندار مهران و... به میزبانی گروه اویک در محل طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران برگزار شد، سینا سپهری، سرپرست مدیریت تولید شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره طرح توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب توضیح داد: این طرح به‌مدت ۱۰ سال و با هدف تحقق تولید ۶۷ میلیون بشکه اضافی در دستور کار کنسرسیومی روسی - ایرانی قرار دارد.

وی گفت: در این طرح برای نصب پمپ‌های درون‌چاهی (ESP) در ۱۲ حلقه چاه میدان آبان و ۲۴ حلقه چاه پایدارغرب برنامه‌ریزی شده که در این راستا، تاکنون پمپ‌ها در ۶ حلقه چاه این طرح نصب شده است.

سپهری ادامه داد: طرح توسعه میدان‌های دالپری، پایدار شرق و چشمه‌خوش هم که قرارداد آن با کنسرسیومی روسی - ایرانی امضا شده، تنفیذ و طرح وارد مرحله اجرایی شده است. در این طرح نیز نصب پمپ‌های درون‌چاهی و تحقق ۱۶۷ میلیون بشکه تولید اضافی نفت هدف‌گذاری شده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب و توسعه دالپری، چشمه‌خوش و پایدارشرق در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شده و در حال پیگیری است.

کد خبر 308011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =