راه‌اندازی ۲ پروژه اعلان حریق در ساختمان ستاد زاگرس جنوبی

دو پروژه اعلان و اطفای حریق با هدف افزایش ضریب ایمنی در ساختمان مرکزی ستاد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا امینی، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: پروژه نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان حریق هوشمند (F&G) در ساختمان مرکزی ستاد این شرکت یکی از این پروژه‌ها است که اکنون فاز نخست آن با هدف افزایش ضریب ایمنی در سه طبقه اجرا شده است.

وی افزود: هماهنگی کامل این سامانه با ویژگی‌های معماری ساختمان مرکزی زاگرس جنوبی، امکان تعریف سناریوهای حریق از قبیل قطع خودکار شیر گاز، کنترل آسانسور، روشن کردن اگزوز فن‌ها، برخورداری از باتری اضطراری برای تأمین برق اضطراری به‌مدت ۴۸ ساعت، امکان شناسایی نقطه دقیق حریق، برخورداری از CPU اضطراری برای پشتیبانی CPU اصلی، عیب‌یابی خودکار، سیستم یادآوری سرویس دوره‌ای دتکتورها، قابلیت اندازه‌گیری سطح حساسیت دتکتورها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی نسبت به موارد مشابه از جلمه قابلیت‌های این دستگاه است.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: یکی از مزایای سیستم اعلان حریق اجرا شده، نصب آشکارسازهای حریق در پشت سقف‌های کاذب برای اعلان حریق کابل است که برای ایمنی ساختمان ۱۵ طبقه این شرکت اهمیت بالایی دارد.

امینی دومین پروژه اجراشده را نصب و راه‌اندازی سامانه اعلان و اطفای حریق رایزر کابل‌های برق و مخابرات ساختمان مرکزی ستاد با استفاده از خاموش‌کننده‌های آئروسل عنوان کرد و گفت: به دلیل استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نیروی انسانی موجود در شرکت، اجرای این دو پروژه حدود ۴ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی به دنبال داشته است.

وی برخورداری از تنظیمات دستی و اتوماتیک و تخلیه سیلندرها پس از حدود ۶۰ ثانیه از وقوع آتش‌سوزی را از قابلیت‌های این سامانه عنوان کرد و در ادامه با اشاره به مزایای خاموش‌کننده آئروسل گفت: این خاموش‌کننده دارای تائیدیه UL اروپا برای پایان کلاس‌های حریق A,B,C,D است و در صورت رسیدن دما به محدوده مشخص، سیلندرها به‌صورت خودکار تخلیه می‌شوند.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود: این سامانه هادی الکتریسیته نیست و به دلیل گازی بودن ضمن قدرت بالای اطفا، قابلیت نفوذ فراوان و پوشش تمام منافذ را دارد.

وی با اشاره به اینکه همه استانداردهای رایج برای خرید تجهیزات و نصب این سامانه‌ها رعایت شده است، اظهار کرد: اجرای این دو پروژه بر اساس استانداردهای روز دنیا، ایمنی ساختمان مرکزی ستاد شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

کد خبر 308049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =