افزایش بیش از ۲ برابری گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار بود، گفت: در این دولت گازرسانی روستایی بیش از ۲ برابر شده و تا امروز به ۳۲ هزار روستا گازرسانی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی امروز (دوشنبه، ۱۴ مهرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از تلاش‌های وزارت نفت برای گازرسانی به روستاهای کشور قدردانی کرد و گفت: می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که برق‌رسانی و گازرسانی به روستاهای کشور تا پایان دولت دوازدهم، تکمیل و آخرین گام‌های آن برداشته می‌شود.

وی افزود: البته یکی دو استان مانند سیستان و بلوچستان در این مسیر از ابتدا عقب بوده‌اند که در این آمارها مدنظر نیست.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز یک افتخار بزرگی نصیب کشور شده است، زیرا در بخش گاز خودکفا شده‌ایم و حتی در فصل زمستان نیز می‌توانیم گاز صادر کنیم. امروز بسیاری از روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند، به‌طوری که قبل از این دولت تعداد روستاهای دارای گاز ۱۴ هزار روستا بود، اما این رقم امروز به ۲ برابر افزایش یافته و تعداد روستاهای گازدار به ۳۲ هزار روستا رسیده است.

روحانی عنوان کرد: کاری که در زمینه گازرسانی در بیش از هفت سال اخیر انجام شده بسیار قابل توجه است، می‌دانیم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش گازرسانی چطور بودیم، حتی در تهران نیز مردم از کپسول‌های گاز استفاده می‌کردند، اما امروز در بخش گازرسانی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه روستاییان و عشایر برای ما بسیار مهم هستند، گفت: آنها تولیدگران بزرگ کشور محسوب می‌شوند، روستاییان در شرایط جنگ اقتصادی امنیت غذایی ما را تأمین می‌کنند و این بار را بر دوش می‌کشند.

رئیس‌جمهوری افزود: خدمت‌رسانی به روستاییان و عشایر را به‌عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه می‌دهیم و معتقدیم توسعه روستا کاهش مهاجرت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 308082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =