۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
  • کد خبر: 308123
صادرات نفت عراق در ماه سپتامبر افزایش یافت

داده‌های دولتی نشان داد که مجموع صادرات نفت عراق در ماه سپتامبر ۱.۳ درصد بیشتر از ماه اوت بود.

به گزارش خبرگزاری پلتس، بر اساس ارقام رسمی وزارت نفت عراق و داده‌های صادراتی بندر جیهان ترکیه که توسط مأموران حمل و نقل محلی صادر شده است، مجموع صادرات نفت عراق در ماه سپتامبر، از جمله صادرات اقلیم کردستان نسبت به ماه اوت ۱.۳ درصد افزایش یافته که علت آن افزایش تولید این منطقه بوده است.

داده‌ها حاکی از آن است که صادرات نفت دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک در ماه سپتامبر ۳ میلیون و ۲۳ هزار بشکه در روز بود. این در حالی است که صادرات عراق در ماه اوت به ۳ میلیون و ۶۳ هزار بشکه در روز یعنی کمترین مقدار صادرات از مارس ۲۰۱۵ رسید.

گزارش حمل‌ونقل، صادرات دولت فدرال عراق در ماه سپتامبر را ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار بشکه در روز و در ماه اوت ۲ میلیون و ۵۹۷ هزار بشکه در روز نشان داد و بر اساس آمار وزارت نفت عراق صادرات اقلیم کردستان در ماه سپتامبر ۴۵۰ هزار بشکه در روز یعنی ۵.۶ درصد بیشتر از صادرات عراق در ماه اوت (۴۲۶ هزار بشکه در روز) بود. 

مقام‌های عراقی، از جمله علی علوی، معاون نخست‌وزیر این کشور، دولت منطقه‌ای کردستان عراق را به پایبند نبودن به سهمیه کاهش تولید اوپک متهم کرد که دولت فدرال را مجبور کرده است تولید بیش از حد این منطقه را جبران کند.

دولت منطقه‌ای اقلیم کردستان در بیانیه‌ای در ۲۴ سپتامبر (سوم مهرماه) این اتهام را رد کرد.

کد خبر 308123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =