۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر: 305958
تولید نفت عراق در ماه ژوئیه ثابت ماند

سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که تولید نفت عراق در ماه ژوئیه امسال نسبت به ماه پیش از آن تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، آمارهای رسمی سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق موسوم به سومو (SOMO) حاکی از آن است که تولید نفت عراق در ماه ژوئیه - با در نظر گرفتن تولید اقلیم کردستان عراق - در مقایسه با ماه ژوئن ثابت بوده است. این در حالی است که این کشور نتوانست به سهمیه تولید خود در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس پایبند باشد و تخطی از سهمیه تولید خود در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کند.

براساس آمار و ارقام سومو، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه ژوئیه ۳ میلیون و ۶۹۷ هزار بشکه در روز نفت خام تولید کرده است که در مقایسه با تولید روزانه ۳ میلیون و ۶۹۸ هزار بشکه‌ای ماه ژوئن تفاوت چندانی ندارد.

سهمیه تولید نفت خام عراق برای ماه ژوئیه ۳ میلیون و ۵۹۲ هزار بشکه در روز بوده است.

داده‌های سومو نشان می‌دهد که صادرات عراق با احتساب صادرات منطقه اقلیم کردستان - ۰.۷۵ درصد کاهش یافته و از روزانه ۳ میلیون و ۲۱۸ هزار بشکه در ماه ژوئن، به روزانه ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار بشکه در ماه ژوئیه رسیده است.

براساس تازه‌ترین بررسی پلتس، عراق در ماه ژوئیه روزانه ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است، در صورتی که سهمیه تولید این کشور روزانه ۳ میلیون و ۵۹۲ هزار بشکه بود. با این حال سطح پایبندی این کشور در ماه ژوئیه ۸۳ درصد بود که نسبت به پایبندی ۴۴ درصدی این کشور در ماه مه بهبود چشمگیری یافته است.

به گزارش شانا، عراق روز جمعه (۱۷ خردادماه) اعلام کرده بود که می‌تواند تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد تا تخطی از سهمیه کاهش تولید خود مطابق توافق تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس در سه ماه گذشته را جبران کند.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای مشترک با عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی خود گفت: کاهش تولید یادشده افزون بر روزانه ۸۵۰ هزار بشکه‌ای در ماه اوت و سپتامبر براساس توافق اوپک پلاس بود.

مجموع کاهش تولید عراق برای هر یک از ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه خواهد بود.

براساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمیه تولید عراق در ماه‌های اوت و سپتامبر ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار بشکه در روز است.

کد خبر 305958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =