۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 305836
تعمیق کاهش تولید نفت عراق در اوت و سپتامبر

عراق متعهد شد کاهش تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر تعمیق کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، عراق روز جمعه (۱۷ خردادماه) اعلام کرد که می‌تواند تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد تا تخطی از سهمیه کاهش تولید خود مطابق توافق تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس در سه ماه گذشته را جبران کند.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای مشترک با همتای سعودی خود عبدالعزیز بن سلمان گفت: کاهش تولید یادشده افزون بر روزانه ۸۵۰ هزار بشکه‌ای است که در ماه اوت و سپتامبر بر اساس توافق اوپک پلاس رخ داده بود.

مجموع کاهش تولید عراق برای هر یک از ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه خواهد بود.

در این بیانیه مشترک با اشاره به داده‌های منابع صنعت نفت مانند آژانس بین‌المللی انرژی تصریح شد: این کاهش تولید هنگام انتشار رقم تولید ۶ منبع ثانویه قابل تعدیل خواهد بود.

این دو وزیر بر تعهد کامل خود به توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تأکید کردند.

عبدالجبار با تأکید بر پایبندی جدی عراق به توافق اوپک پلاس افزود: عراق تا ابتدای ماه اوت به پایبندی صددرصدی به توافق کاهش تولید خواهد رسید.

این دو وزیر در تماسی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات بازارهای نفت، ادامه روند بهبود تقاضای جهانی و پیشرفت‌هایی که در زمینه اجرای توافق اوپک پلاس صورت گرفته است، گفت‌وگو کردند.

ائتلاف اوپک پلاس، در ماه مه برای تقویت قیمت نفت در پی بحران ویروس کرونا، کاهش تولید تاریخی خود را آغاز کرد.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، توافق کردند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

سهم عراق از این کاهش تولید یک میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز بود.

براساس بررسی رویترز، اوپک در ماه ژوئیه، ۵ میلیون و ۷۴۳ هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش داد که معادل ۹۴ درصد سهمیه کاهش تولید این سازمان در توافق اوپک پلاس بود.

در این بیانیه آمده است: تلاش‌ کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس سبب ثبات بازارهای جهانی نفت، تسریع در تعادل و ارسال سیگنال‌های مثبت به بازارها می‌شود.

کد خبر 305836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =