عربستان قیمت فروش نفت را برای مشتریان آسیایی کاهش می‌دهد

برخی منابع صنعتی اعلام کردند که احتمال دارد عربستان قیمت فروش نفت خام خود در ماه سپتامبر را برای عرضه به خریداران آسیایی کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، منابع صنعتی اعلام کردند که عربستان سعودی ممکن است به دلیل روند کاهشی قیمت شاخص‌های نفت در منطقه خاورمیانه و حاشیه‌های سود ضعیف، قیمت رسمی فروش (OSP) نفت خام ماه سپتامبر خود را برای فروش در آسیا کاهش دهد.

براساس بررسی‌های رویترز، پنج پالایشگر آسیایی انتظار دارند قیمت رسمی فروش شاخص نفت خام سبک عربستان در ماه سپتامبر  به‌طور میانگین ۶۱ سنت برای هر بشکه کاهش یابد، این در حالی است که در برآوردها کاهش یک تا ۳۰-۲۰ سنتی نفت خام عربستان پیش‌بینی شده است.

این منابع اعلام کردند بهبود آهسته تقاضا در موج دوم شیوع ویروس کرونا سبب کاهش قیمت نفت خام خاورمیانه در این ماه شد، این در حالی است که حاشیه‌های سود پالایش آسیا ضعیف باقی مانده است.

قیمت‌های رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی به‌طور معمول حدود پنجم هر ماه میلادی منتشر می‌شود و تعیین‌کننده روند قیمت‌ نفت ایران، کویت و عراق است و بر قیمت بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز از نفت خام آسیا تأثیر می‌گذارد.

شرکت سعودی آرامکو، قیمت‌های نفت خام خود را براساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر در ارزش نفت خام خود در یک ماه گذشته و براساس بازده و قیمت محصول تعیین می‌کند.

مقام‌های آرامکو سعودی عربستان سعودی درباره قیمت رسمی فروش ماهانه ریاض اظهارنظر نمی‌کنند.

کد خبر 305573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =