کاهش قیمت فروش نفت آرامکو برای مشتریان آسیایی و آمریکایی

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان قیمت فروش نفت خام خود در ماه اکتبر را برای عرضه به خریداران آسیایی و آمریکایی کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان قیمت فروش نفت خام به آسیا و آمریکا را برای ارسال محموله‌های ماه اکتبر کاهش داد، این تصمیم حکایت از آن دارد که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان با نشانه‌هایی از تزلزل در تقاضا برای سوخت هم‌زمان با تشدید شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شده است.

آرامکو در حال کاهش بیش از حد انتظار قیمت فروش نفت خام سبک عربستان است و برای نخستین بار از ماه ژوئن به خریداران آسیایی تخفیف می‌دهد، این برای دومین ماه پیاپی است که عربستان قیمت فروش محموله‌های نفت ارسالی به آسیا را کاهش داده است.

شرکت سعودی آرامکو عربستان همچنین قیمت فروش نفت سبک‌تر خود را برای عرضه به بازارهای شمال غربی اروپا و منطقه مدیترانه کاهش می‌دهد.

آرامکو در حال کاهش یک دلار و ۴۰ سنتی قیمت محموله‌های نفت سبک ارسالی ماه اکتبر به آسیاست که این رقم ۵۰ سنت زیر قیمت شاخص منطقه خواهد بود.

براساس بررسی بلومبرگ انتظار می‌رفت آرامکو قیمت هر بشکه نفت خام را یک دلار کاهش دهد و تنها ۱۰ سنت زیر قیمت شاخص منطقه‌ای باشد.

در پی توافق کاهش تولید تاریخی ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس)، قیمت نفت از ماه آوریل تاکنون بیش از دو برابر شده و به حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه رسیده، در حالی که همچنان بیش از ۳۰ درصد کمتر از قیمت این کالای راهبردی پیش از شیوع ویروس کروناست.

سعودی‌ها پیش از این و از ماه ژوئن تا اوت با افزایش قیمت هر ماهه، از این اجماع حمایت کرده بودند. 

اقدام عربستان به‌طور معمول بر قیمت‌گذاری دیگر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه، از جمله عراق و امارات متحده عربی، دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ اوپک تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 306877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =