۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
  • کد خبر: 305855
سقوط سود سعودی آرامکو در ۳ ماه دوم ۲۰۲۰

سود شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو سقوط کرد، با این حال این شرکت به بهبود بازار نفت خوش‌بین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سود شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۷۳ درصد کاهش یافت، زیرا سقوط تقاضای انرژی و قیمت‌ها به دلیل بحران ویروس کرونا در فروش بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان اثر منفی گذاشت.

این در حالی است که آرامکو مجبور به اجرای برنامه‌ای برای پرداخت ۷۵ میلیارد دلار سود سهام در سال جاری میلادی است و امین ناصر، مدیرعامل این شرکت معتقد است تقاضای جهانی نفت رو به بهبود ‌می‌رود.

شرکت‌های بزرگ نفتی جهان در سه ماه دوم سال گذشته میلادی متضرر شده‌اند، زیرا کاهش  سفرها به دلیل محدودیت‌های ناشی از اقدام‌های پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا سبب افت مصرف نفت و کاهش قیمت‌ها به سطحی شد که در حدود دو دهه بی‌سابقه بود. 

آرامکو که پارسال برای نخستین بار سهام خود را با رقم بی‌سابقه ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در ریاض ثبت کرده بود، اعلام کرد: گسترش سریع کرونا در سطح جهان سبب کاهش چشمگیر تقاضای نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی شده است.

ناصر در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روند جزئی بهبود را در بازار انرژی و افزایش تقاضا شاهد هستیم، زیرا اقتصادها پس از کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا به‌تدریج بهبود می‌یابند.

وی افزود: چین را ببینید، مقدار تقاضای بنزین و گازوئیل آنها تقریباً به سطح پیش از شیوع کرونا رسیده است. شاهد بهبود بازار آسیا و بازارهای دیگر هستیم. 

مدیرعامل آرامکو تصریح کرد: انتظار داریم با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار کرونا در کشورهای مختلف، تقاضا افزایش یابد.

کد خبر 305855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =