افزایش ۳ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: با برودت هوای استان در روزهای اخیر، مصرف گاز روزانه ۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدرضا رهنمای توحیدی در این باره گفت: با توجه به برودت ناگهانی هوای استان و کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دمای هوا طی روزهای اخیر، مصرف گاز ۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که شرکت گاز استان با تمام توان در حفظ، نگهداری و تعمیرات تجهیزات گازرسانی و رصد ایستگاه‌های گاز، تلاش کرده و آمادگی لازم برای مواجهه با فصول سرد سال را دارد.

وی با اشاره به استمرار جریان گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی، افزود: با آغاز فصل سرد سال، دغدغه‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد، متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری برخی از مشترکان در بازبینی وسایل گازسوز، تجهیزات و اتصالات مربوطه و اطمینان از صحت کارکرد آنها، در این بازه زمانی حوادث ناگوار ناشی از ناایمن بودن این وسایل افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مشترکان ضمن مدیریت مصرف گاز طبیعی، به‌منظور حفظ جان خود و عزیزانشان کارکرد دستگاه‌های گازسوز و مسیر دودکش‌های متصل به آنها را بدون تعلل بررسی کنند.

بادهای موسمی احتمال بروز حوادث ناشی از گاز طبیعی را افزایش می‌دهد

توحیدی با بیان اینکه طبق نتایج تحقیقات تیم پژوهشی این شرکت، بادهای موسمی احتمال بروز حوادث ناشی از گاز طبیعی را افزایش می‌دهد، گفت: باد یکی از مهم‌ترین عواملی است که در تشدید حوادث نقش دارد به همین دلیل رعایت نکات ایمنی در زمان وزش بادهای شدید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مطالعه آمار و ارقام حوادث ناشی از استفاده ناایمن از گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی طی پنج سال اخیر، حاکی از بروز بیشترین آمار حوادث در ماه‌های فروردین و مهر ماه است؛ با توجه به موقعیت آب و هوایی استان در این ماه‌ها اغلب با وزش بادهای موسمی روبه‌رو هستیم که وزش این بادهای شدید به دلیل امکان جابجایی دودکش‌ها یا انسداد مسیر دودکش وسایل گازسوز، در چند مورد منجر به وقوع حادثه شده است.

کد خبر 308269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =