تضمین افزایش تولید نفت با تداوم فعالیت‌های اکتشافی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: نباید اقدام‌های اکتشافی را در شرایط تحریم یا نوسان‌های قیمت نفت متوقف کرد، زیرا فعالیت مستمر در زمینه اکتشاف به عنوان پشتوانه اصلی برای افزایش تولید نفت در آینده به شمار می‌آید.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سید صالح هندی با بیان این که نمی‌توان در شرایط کاهش تولید نفت یا ارزانی آن در بازار، برنامه اکتشاف را به تأخیر انداخت، افزود: ‌این کار در واقع میراثی برای آینده است و پس از ۱۵ سال نتیجه آن در صنعت نفت دیده می‌شود.

وی افزود: فعالیت مستمر در زمینه اکتشاف به‌عنوان پشتوانه اصلی در آینده افزایش تولید نفت به شمار می‌آید.  

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: افزایش ذخایر به خودی خود اهرم قدرتی است که در چانه‌زنی‌ها و سهمیه‌ گرفتن از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌تواند کمک کند.

به گفته هندی، کارها در صنعت نفت به مرور انجام می‌شود و اکتشاف نفت امروز به عنوان میراثی برای نسل بعد است.

وی با تأکید بر اینکه سهم اکتشاف از بودجه شرکت ملی نفت ایران کم است، گفت: بودجه اکتشاف در کل بودجه شرکت ملی نفت حدود ۵ درصد است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه فعالیت‌های اکتشافی در شرکت‌های نفت ملی در زمان نوسان قیمت نفت تغییری نمی‌کند، افزود: نگاه این شرکت‌ها به منابع، بلندمدت است.

هندی تأکید کرد: شرکت‌های خارجی از آنجا که باید سود خود را بر اساس پرتفوی خود تنظیم کنند در این زمان، ‌فعالیت‌های سودده مانند تولید نفت در خشکی را افزایش می‌دهند و در مقابل فعالیت‌های دریایی و اکتشافی را به حداقل می‌رسانند.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از مجموع ذخایر متعارف نفت و گاز باقی مانده قابل برداشت دنیا در منطقه خاورمیانه قرار دارد و برآورد می‌شود حدود یک‌پنجم از ذخایر کشف نشده نفت و گاز متعارف دنیا نیز در این منطقه متمرکز باشد، تأکید کرد: اکتشاف نفت در خارج از خاورمیانه به دلیل ماهیت و خاستگاه غالب این منابع، با چالش‌های فنی عمده‌ای روبه‌رو بوده و از این رو با هزینه‌های بالایی همراه است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: بررسی روند تغییرات ذخایر اثبات شده نفتی حاکی از افزایش مستمر ذخیره نفتی اثبات شده کشورهای ایران، ‌عربستان و عراق در دوره ۲۰ ساله منتهی به سال ۲۰۱۸ میلادی است.

وی‌ اظهار کرد: ایران دارای بیشترین آهنگ افزایش مقدار ذخایر اثبات شده نفتی در این دوره است. ‌

کد خبر 308359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =