بومی‌سازی یک تجهیز کاربردی در نفت و گاز زاگرس جنوبی

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با هدف حمایت از تولید داخل، بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت و کاهش آثار تحریم‌ها با همکاری بخش خصوصی داخلی موفق به ساخت کارت کنترلی پنل کمپرسورهای هوا و خودکفایی در این محصول شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حمید ایزدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: با توجه به بروز اشکالات فنی روی کارت‌های کنترلی کمپرسور هوای Atlas Copco در یکی از مراکز جمع‌آوری گاز منطقه عملیاتی پارسیان و هزینه بالای خرید نمونه خارجی مشابه، ساخت تعداد هشت عدد کارت کنترلی این پنل‌ها با همکاری بخش خصوصی داخلی در دستور کار شرکت زاگرس جنوبی قرار گرفت.

وی افزود: کارت‌های جدید دارای سه ورودی آنالوگ فشار، سه ورودی آنالوگ دما و هفت ورودی دیجیتال است که قابلیت نصب روی انواع کمپرسورهای قدیمی و جدید را دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه ساخت این کارت‌ها در مجموع ۱۸۸ میلیون ریال هزینه داشته است، گفت: با توجه به اینکه تأمین هر یک از این کارت‌ها از بازارهای خارجی و در شرایط تحریم ۴۵۰ میلیون ریال هزینه در بردارد با بومی‌سازی آنها بیش از ۳ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی حاصل‌ شده است.

ایزدی گفت: با تلاش کارکنان متعهد منطقه عملیاتی پارسیان، این کارت‌ها در کمپرسورهای هوای یکی از مراکز جمع‌آوری گاز منطقه عملیاتی پارسیان، نصب شد و پس از طی دوره یک‌ماهه آزمایش میدانی و انجام اصلاحات لازم، اکنون با بالاترین قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حال خدمات‌دهی است.

وی با اشاره به‌ ضرورت تأمین تجهیزات صنعت نفت با تکیه‌ بر توان داخلی گفت: این شرکت در تلاش است تا در زمینه‌های دیگر ابزار دقیقی، ضمن برقراری ارتباط و همکاری با شرکت‌های توانمند داخلی، اقدام به بومی‌سازی دیگر تجهیزات کنترلی و ابزار دقیقی که تأمین بین‌المللی آنها مستلزم صرف وقت و هزینه‌های بالا است، اقدام کند.

منطقه عملیاتی پارسیان یکی از مناطق عملیاتی مهم و راهبردی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های لامرد، مهر و خنج در جنوب استان فارس و همسایگی منطقه ویژه اقتصادی پارس قرار دارد.

کد خبر 308434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =