تولید نفت شیل آمریکا ۱۲۳ هزار بشکه کاهش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت شیل ایالات متحده در نوامبر امسال ۱۲۳ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۷ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در برآورد ماهانه خود در روز سه‌شنبه (۲۲ مهرماه) اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت شیل ایالات متحده  آمریکا در ماه نوامبر ۱۲۳ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۷ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز برسد. این رقم بزرگ‌ترین افت از ماه مه است.

بر اساس این برآورد، پیش‌بینی می‌شود که مجموع تولید برای سومین ماه پیاپی کاهش یابد و انتظار می‌رود که بیشتر از هفت تولیدکننده اصلی نفت شیل در ماه نوامبر تولید خود را کاهش دهند.

تولیدکنندگان نفت و گاز ایالات متحده آمریکا در حالی که بازار جهانی نفت به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش تقاضا روبه‌رو شده است، هزینه‌ها و تولید خود را کاهش داده‌اند.

با این وجود، شرکت‌های انرژی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از ژوئن ۲۰۱۸ شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را افزایش دادند، زیرا با افزایش قیمت نفت خام و رسیدن آن به ۴۰ دلار برای هر بشکه تولیدکنندگان حفاری را دوباره آغاز کردند.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت در حوضه پرمین تگزاس و نیومکزیکو، بزرگترین حوضه نفتی شیل در این کشور، ۱۷ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

این نهاد پیش‌بینی کرده است که تولید گاز طبیعی ایالات متحده آمریکا برای سومین ماه پیاپی کاهش یابد و در ماه نوامبر به ۸۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز برسد.

این مقدار نسبت به ماه اکتبر بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داشت. 

کد خبر 308468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =