آمادگی زاگرس جنوبی برای تولید پایدار گاز در زمستان

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با پایان تعمیرات دوره‌ای سالیانه تاسیسات و خطوط لوله انتقال گاز و میعانات گازی خود، برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان آماده شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حمید ایزدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: با پایان ایمن و موفق تعمیرات دوره‌ای خطوط لوله انتقال و تاسیسات فرآورشی گاز و میعانات گازی دو منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان در هفته جاری، این شرکت برای بهره‌برداری و تولید پایدار گاز در فصل زمستان در آمادگی کامل قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت برنامه تعمیرات دوره‌ای در منطقه عملیاتی پارسیان، ایمن‌سازی خطوط لوله جریانی چاه‌ها و خطوط اصلی انتقال گاز بوده است، افزود: در سال جاری خطوط لوله ۳۶ اینچ ارسال گاز از مرکز تفکیک هما و شانول(خیرگو) به پالایشگاه گاز پارسیان، خط لوله ۳۶ اینچ لخته‌گیر مرکز تفکیک هما و شانول، خطوط لوله ۲۶ و ۲۴ اینچ انتقال مرکز جمع‌آوری هما به مرکز تفکیک هما و شانول و خطوط لوله جریانی چاه‌ها در مراکز جمع‌آوری شماره ۱ و ۲ میدان گازی تابناک تعمیرات اساسی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه تعمیرات دوره‌ای منطقه عملیاتی پارسیان از ۱۳ شهریور ماه امسال آغاز شد و ۲۸ مهرماه به پایان رسید، ادامه داد: در این بازه زمانی افزون بر ایمن‌سازی خطوط لوله، همه تعمیرات‌ برنامه‌ریزی شده روی تجهیزات و تأسیسات در مراکز تفکیک، مراکز جمع‌آوری و چاه‌ها از سوی واحدهای تعمیراتی و با همکاری دیگر ادارات منطقه انجام شد. تعمیرات منطقه عملیاتی آغار و دالان نیز با هدف ارتقا ضریب اطمینان تجهیزات فرآیندی و صیانت از سرمایه ملی برای حفظ شرایط تولید پایدار از ابتدای مهرماه آغاز و ظرف مدت ۲۹ روز به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم فعالیت تعمیرات امسال منطقه عملیاتی آغار و دالان روی ناحیه آغار و خطوط لوله ۲۴، ۳ و ۴۲ اینچ انتقال گاز و میعانات متمرکز بوده است، اضافه کرد: تعمیرات ادواری امسال این منطقه عملیاتی با ارزیابی بازرسی و حفاظت فنی، ۳۴۸ فقره درخواست کار تعمیراتی و اصلاحیه‌های فرآیندی در پالایشگاه گاز فراشبند، تسهیلات مرکزی ناحیه آغار، مراکز جمع‌آوری، چاه‌ها، خطوط لوله و بررسی خطوط هوایی برق تحت پوشش منطقه انجام شده است.

ایزدی در تشریح این فعالیت‌ها گفت؛ تعمیر و تعویض پوشش هزار و ۲۵۰ متر از خطوط لوله ۲۴، ۳ و ۴۲ اینچ انتقال گاز و میعانات گازی در ۲۶ مقطع و تعمیرات برخی از تجهیزات در مراکز تفکیک و جمع‌آوری ناحیه آغار از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بازه زمانی تعمیرات امسال در این منطقه عملیاتی است.

وی با یادآوری اینکه تعمیرات منطقه عملیاتی نار و کنگان نیز هفته گذشته به پایان رسید، گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعمیرات ادواری امسال این شرکت به صورت حداقلی و با اولویت‌بندی و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

ایزدی با تاکید بر آمادگی کامل این شرکت برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شرکت زاگرس جنوبی گفت: تعمیرات امسال این شرکت در مناطق عملیاتی با تلاش گروه‌های چندگانه تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی و حفاظت فنی، ایمنی، اچ‌اس‌یی، خدمات پشتیبانی، حراست و پشتیبانی ستاد این شرکت و با پوشش رسانه‌ای روابط عمومی، بدون وقوع حادثه و در ایمنی کامل به پایان رسید.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگترین شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بعد از پارس جنوبی به عنوان دومین هاب گازی کشور، همه‌ساله نقش بسزایی در تولید پایدار گاز مصرفی کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 308733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =