پیش‌بینی نفت ۳۵ دلاری در بودجه ۲۰۲۱ شرکت ملی ونزوئلا

شرکت ملی نفت ونزوئلا بودجه سال آینده میلادی خود را بر مبنای نفت ۳۵ دلاری تنظیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، بر اساس نسخه‌ای از بودجه سال ۲۰۲۱ پدوسا که روز پنجشنبه (یکم آبان‌ماه) توسط رویترز مشاهده شد، شرکت نفت دولتی ونزوئلا پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت صادراتی این کشور در سال آینده تنها ۳۵ دلار برای هر بشکه باشد. این در حالی است که قیمت پیش‌بینی شده نفت صادراتی این شرکت برای سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶۰ دلار برای هر بشکه بود. 

این کاهش برآورد قیمت، همسو با کاهش قیمت‌های نفت خام در سراسر جهان در سال جاری به‌دلیل همه گیری ویروس کرونا و کاهش فعالیت اقتصادی در حالی رخ می دهد که این شرکت محروم از پول نقد، با کاهش صادرات به دلیل تحریم‌های ایالات متحده مقابله می‌کند و تورم بیش از حد در ونزوئلا ادامه فعالیت در این کشور را پیچیده می‌کند.

این قیمت بیشتر برای نفت خام سنگین ونزوئلا و بعضی از فرآورده‌های نفتی این کشور پیش‌بینی شده است. 

به دلیل تحریم‌ها، پدوسا مجبور شده است برای جبران خطرهای معامله با این شرکت، نفت خام خود را با تخفیف‌های بسیاری ارائه دهد.

بر اساس گزارش اخیر اوپک، نفت خام مری -  نفت خام شاخص ونزوئلا- تا کنون و در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط فقط به قیمت ۲۷ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شده است که در مقایسه با قیمت آن در سال ۲۰۱۹ که ۵۶ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه بود، افت بسیاری داشته است. 

پدوسا اعلام کرد که انتظار دارد در سال آینده حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید کند. این رقم بیش از چهار برابر ۳۹۷ هزار بشکه در روزی است که ونزوئلا به عنوان رقم تولید خود در ماه سپتامبر به اوپک اعلام کرد.

کد خبر 308840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =