پتروشیمی شهیدتندگویان به‌ زودی وارد باشگاه صنایع سبز ایران می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از اجرای هم‌زمان ۲۵ پروژه زیست محیطی در این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری این طرح‌ها، به‌زودی جشن تبدیل به صنعتی «سبز» را برگزار کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی شهید تندگویان، سیدرضا قاسمی‌شهری در حاشیه کلنگ‌زنی طرح‌های جدید زیست‌محیطی پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ پروژه زیست‌محیطی از سوی این شرکت در دست اجرا است، گفت: دو پروژه احداث سیستم تصفیه و بازیافت آب بلودان برج‌های خنک‌کننده و احداث راکتورهای بی‌هوازی تصفیه‌خانه که کلنگ‌زنی‌ شده در مرحله تهیه اسناد مناقصه بوده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه هدف از اجرای ۲۵ طرح زیست‌محیطی تبدیل به یک شرکت پاک، سبز و حامی محیط زیست است، تصریح کرد: این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی به دنبال آن است که در کنار افزایش کمّی و کیفی تولید حتی یک لیوان پساب را هم وارد محیط زیست نکند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در این شرکت پتروشیمی، اظهار کرد: مهرماه امسال با اجرای این پروژه تعمیراتی، میزان خروج دی‌اکسیدکربن کنترل و در بالاترین سطوح مدیریتی میزان انتشار آلایندگی‌ها مدیریت‌شده و امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های جدید زیست‌محیطی به‌زودی جشن تبدیل به صنعتی «سبز» را برگزار کنیم.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه باید نام پتروشیمی شهید تندگویان را به‌عنوان شرکتی موفق در کارهای زیست‌محیطی برد و این پتروشیمی الگویی در سطح استان خوزستان است، گفت: پتروشیمی شهید تندگویان شرکتی موفق در اقدام‌های زیست‌محیطی بوده و امیدواریم به‌زودی نام این شرکت پتروشیمی در فهرست صنایع سبز و غیرآلاینده استان خوزستان قرار گیرد.

وی با اشاره به بسته شدن ۱۶ کانال به خورهای خلیج فارس از سوی پتروشیمی شهید تندگویان، تأکید کرد: این شرکت گام‌هایی برای حرکت به سمت صنعت سبز برداشته و به‌طور قطع سازمان حفاظت محیط زیست از این اقدام‌ها حمایت خواهد کرد.

کد خبر 309099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =