ذخیره‌ گاز در منطقه خانگیران به ۲ میلیارد مترمکعب می‌رسد

مسئول واحد ذخیره‌سازی شوریجه در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، از افزایش بیش از ۴۰ درصدی ذخیره گاز طبیعی در مخزن شوریجه خبر داد و گفت: این مقدار در پایان آبان‌ماه امسال به ۲ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم وقاری در این باره گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع ذخیره‌سازی و مخزن شوریجه ذخیره شده است.

وی افزود: این مقدار از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۴۰ درصد افزایش داشته که با هدف ذخیره گاز شیرین در فصل گرما و برداشت در فصل سرما در سال‌های اخیر نقش مهمی در تأمین گاز فصل زمستان شبکه شمال و شمال شرق کشور ایفا کرده است.

مسئول واحد ذخیره‌سازی شوریجه در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد تأکید کرد: اکنون در این مجتمع با انجام برنامه‌های مناسب تعمیرات و بهره‌برداری، توربوکمپرسورهای تزریق در بهترین وضع سرویس‌دهی و پایداری قرار دارند.

وقاری تصریح کرد: هم‌اکنون امکان تزریق ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در روز با سه ردیف کمپرسور فراهم است که ۳ میلیون بیش از ظرفیت اسمی است، ضمن اینکه با همت متخصصان و مهندسان داخلی، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه تعمیرات و خرید قطعات این تجهیزات شده است.

وی یادآور شد: در پایان آبان‌ماه ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه به ۲ میلیارد متر مکعب می‌رسد که می‌تواند پایداری گازرسانی به مناطق شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.

کد خبر 309136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =