باوجود مشکلات و سختی‌ها شاهد افزایش در صادرات و واردات هستیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا در هفته‌های گذشته در واردات کالاهای اساسی ۳۸ درصد و در صادرات ۱۴ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: مردم نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز در کشور مطمئن باشند و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان اینکه در صادرات ۱۴ درصد افزایش داشته‌ایم، گفت: در طول هفته‌های گذشته بحث‌هایی درباره اقتصاد کشور داشتیم و تصمیم‌های مهمی برای ۹ ماه پایانی دولت گرفته شده که برخی برنامه‌ها بلندمدت بوده و به سال بعد نیز مربوط می‌شود و برخی بلندمدت‌تر است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های اساسی ما از چند هفته پیش بدون توجه به اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی رئیس‌جمهوری می‌شود، ‌گرفته شده است، افزود: در این نشست‌ها نسبت به شیوه استفاده از ارز، چگونگی استفاده ارز در صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک تصمیم‌ها و هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و اقتصاد اتخاذ و از دیروز آغاز شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سه هفته پیش بر مبنای تولید داخلی، ‌صادرات نفتی و عمدتاً غیرنفتی و نحوه همکاری وزارتخانه‌ها با هم، هماهنگی‌ها انجام شد، زیرا برای مهم نیست در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود. انتخابات اخیر آمریکا از جهات مختلف عبرت‌آمیز بود.

روحانی با بیان اینکه هنوز فضاهای بسیار خوبی برای صادرات داریم، عنوان کرد: در هفته‌های گذشته در ستاد اقتصادی دولت بحث‌هایی داشتیم که یک مبنای آن افزایش صادرات بود، اینکه چه کاری انجام دهیم تا صادرات افزایش یابد، یا کالاهای اساسی راحت‌تر به دست ما برسد، یا به‌جای اینکه گرفتار گردش‌های مالی و بانکی شویم، با تهاتر انجام شود.

کد خبر 309158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =