اقدام‌های پالایشگاه ایلام برای حفاظت از محیط زیست بررسی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در بازدید از پالایشگاه گاز این استان آخرین اقدام‌های این مجموعه برای حفاظت از محیط زیست را بررسی کرد.

به گزارش شانا، غلامرضا ابدالی دیروز (چهارشنبه، ۱۴ آبان‌ماه) در بازدید از شرکت پالایش گاز ایلام تداوم اقدام‌های اجرایی در بخش حفاظت از محیط زیست و انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط را خواستار شد و گفت: اقدام‌های این پالایشگاه شامل ایجاد واحد تصفیه پساب صنعتی پیشرفته، مدیریت مناسب و اصولی پسماندهای عادی و صنعتی قابل تقدیر است و تداوم چنین پروژه‌هایی سبب کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌شود.

وی با بیان اینکه وضع آلودگی صنایع طبق شاخص‌های استاندارد در بخش‌های آب، خاک و هوا ارزیابی می‌شود، افزود: در دو بخش خاک و آب فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام شده و در این بخش‌ها مشکل خاصی وجود ندارد، تلاش برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی در بخش هوا هم باید تا رسیدن به شاخص‌های استاندارد در آینده نزدیک ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: با توجه به انجام اقدام‌های شاخص در حوزه مدیریت پسماند، تصفیه پساب صنعتی‌ و فضای سبز در این پالایشگاه، انتظار می‌رود با راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی و ارسال خوراک به آن مجتمع و به تبع آن کاهش فلرینگ و اجرایی‌ شدن پروژه‌های کنترل آلودگی هوا، این واحد صنعتی از ظرفیت مناسبی برای اینکه در ردیف صنایع سبز استان قرار گیرد، برخوردار  شود. 

نقش فعال پالایشگاه ایلام در بهینه‌سازی مصرف انرژی

روح‌الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام نیز در این بازدید به اقدام‌های انجام‌شده در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی و پروژه‌های کاهش آلایندگی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه احداث واحد TGTU برای به حداقل رساندن آلاینده‌های واحد بازیافت گوگرد از سوی شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز و پژوهشگاه صنعت نفت در دست اجراست و پالایشگاه ایلام نیز نقش فعالی در بهینه‌سازی طراحی فرآیندهای این واحد ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در این باره تولید مداوم و پیوسته گوگرد تا ۲۵۰ تن در روز نقش مهمی در کاهش چشمگیر ارسال گازهای اسیدی به فلر در سه سال اخیر داشته است. 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: احداث جایگاه‌های جمع‌آوری، تفکیک و نگهداری موقت پسماند، سیستم تصفیه پساب صنعتی و سامانه‌های پایش بر خط پساب خروجی، راه‌اندازی یک دستگاه زباله‌سوز صنعتی، اجرای ۲۴.۵ هکتار فضای سبز و رسیدن به شاخص ۹۸ درصد در این زمینه که رقمی بی‌نظیر میان پالایشگاه‌های گاز است، بخشی از اقدام‌های ما در این حوزه است.

نوریان تأکید کرد: تولید گوگرد پاستیلی با کمترین آلودگی، استفاده از بخشی از اتان به عنوان سوخت بویلرها و تزریق باقی آن به شبکه گاز سراسری و ارسال بخشی از ال‌پی‌جی خام به عسلویه با تقبل هزینه‌های گزاف حمل و نقل نیز از جمله اقدام‌های شاخص در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی این مجموعه است.

کد خبر 309208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =