افزایش ۲ برابری تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه اصفهان

معاون تولید پالایشگاه نفت اصفهان از افزایش دو برابری تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ و تولید دو محصول جدید زیست‌محیطی توسط متخصصان نفتی در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا جعفرپور، حلال AW-۴۰۶++ و حلال نرمال هگزان را محصولات جدید این شرکت معرفی کرد و گفت: طرح تولید نرمال هگزان با ظرفیت تولید هزار بشکه در روز از سال ۱۳۹۷ مطرح بود که پس از پایان مطالعات، وارد مرحله اجرا و بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به تولید محصول دیگر دوستدار محیط زیست به نام حلال AW-406++ افزود: حلال جدید AW-406++ که آلودگی‌های زیست‌محیطی کمتری دارد، جایگزین حلال AW-406 پیشین این شرکت می‌شود.

معاون تولید پالایشگاه نفت اصفهان نرمال هگزان تولیدشده در این پالایشگاه را عاری از هرگونه ترکیبات گوگردی و آروماتیکی دانست و گفت: به همین دلیل نیازی به فرآورش و تصفیه‌های ثانویه ندارد و این محصول سبز و دوستدار محیط‌ زیست آثار بسیار مثبتی در حفظ و نگه‌داشت محیط ‌زیست دارد.

جعفرپور مصرف فرآورده نرمال هگزان در کشور را سالانه حدود ۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توسعه صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی، مصرف این فرآورده در آینده افزایش خیره‌کننده‌ای خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و صرف هزینه و تنها با اجرای یک طرح کارشناسی خلاقانه و با استفاده از ظرفیت‌های خالی در واحدهای فرآیندی پالایشگاه اصفهان محقق شده که افزون بر تولید محصول هگزان، افزایش کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه را نیز به همراه داشته است.

افزایش ۲ برابری تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه اصفهان در سال جهش تولید

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین گفت: مقدار تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵ این پالایشگاه با دو برابر افزایش از ۲ میلیون لیتر به ۴ میلیون لیتر در روز رسیده است.

جعفرپور افزود: برای افزایش کیفیت گازوئیل و افزایش مقدار تولید گازوئیل یورو ۴ و ۵، تغییراتی در شرایط عملیاتی رآکتورهای واحدهای آیزوماکس اعمال و فرآیند تولید این محصول بهینه‌سازی شد.

وی گفت: افزایش کیفیت این محصول افزون بر ایجاد ارزش‌ افزوده برای شرکت، تأثیر قابل‌توجهی در حفظ محیط ‌زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان از راه‌اندازی طرح عظیم تصفیه گازوئیل شرکت نیز در سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی این طرح، مراحل پیش‌راه‌اندازی شروع‌ شده و انتظار می‌رود با بهره‌برداری کامل از این طرح، کل ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این پالایشگاه تصفیه شود که ویژگی‌های آن مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.

جعفرپور تأکید کرد: طرح تصفیه گازوئیل با بیش از ۴۹۵ میلیون یورو و ۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان هزینه در حال تکمیل است و با بهره‌برداری از این طرح، ترکیبات گوگردی گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان به کمتر از ۱۰PPM  می‌رسد.

کد خبر 309275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =