بارگیری کاتالیست‌های HTSC در واحدهای هیدروژن پالایشگاه اصفهان

پالایشگاه نفت اصفهان به‌منظور حمایت از ساخت داخل، کاتالیست‌های HTSC مورد نیاز واحدهای هیدروژن خود را از یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی خریداری کرده است که به‌زودی در این واحدها بارگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، مسعود متولی، رئیس تدارکات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام  این خبر گفت: کاتالیست HTSC در واحدهای تولید هیدروژن صنایع پالایشگاهی برای تبدیل CO به CO۲ و افزایش خلوص هیدروژن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه کاتالیست‌های این واحدها  هر سه، چهار سال خریداری  و جایگزین می‌شود، افزود: تا سال ۱۳۹۳ این نوع کاتالیست در داخل کشور تولید نمی‌شد، اما پس از آن مطالعات تولید کاتالیست در ایران آغاز و سرانجام سال ۱۳۹۸ قراردادی با شرکت گسترش فناوری خوارزمی مبنی بر تولید و تحویل کاتالیست‌های شیفت دما بالای واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان که یکی از مدرن‌ترین پالایشگاه‌های کشور است، امضا شد و امکان تولید این محصول به‌صورت رسمی در کشور فراهم آمد.

رئیس تدارکات کالای پالایشگاه نفت اصفهان هزینه تولید کاتالیست را ۲.۴ یورو  برای هر کیلوگرم اعلام کرد و  ادامه داد:  این در حالی است که پیش‌تر (سال ۹۳) که قیمت ارز کمتر بود، این نوع کاتالیست از یک شرکت هندی با قیمت ۴.۶۸ یورو برای هر کیلوگرم خریداری شده بود.

متولی با تأکید بر اینکه کاتالیست HTSC با همکاری و مشورت گروه‌های عملیات تولید و مهندسی پالایش شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت گسترش فناوری خوارزمی تولید شده است، تصریح کرد: کاتالیست موردنظر مردادماه ۱۳۹۹ به شرکت پالایش نفت اصفهان تحویل شد و در تعمیرات اساسی واحدهای هیدوژن که اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد، بارگیری می‌شود.

کد خبر 310668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =