آغاز تعمیرات اساسی ۳ واحد عملیاتی مهم پالایشگاه اصفهان

تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر، کاهش گرانروی و گاز مایع شماره یک شرکت پالایش نفت اصفهان آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، علیرضا قزوینی‌زاده، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با توجه به راه‌اندازی واحد تقطیر ۳، این واحد در کنار واحد تقطیر شماره ۲ برای  تأمین خوراک و تولید محصولات فعال خواهند بود.

وی با اشاره به آغاز عملیات تعمیرات اساسی این واحدها از روز یکشنبه (سوم مردادماه) افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این عملیات تا حدود روز دوم شهریورماه به اتمام برسد.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان تأکید کرد: این تعمیرات که در فصل گرما، وجود بیماری کرونا و شرایط بحرانی آب انجام می‌شود، با همکاری کارکنان شرکت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همراه ۱۳۰۰ نفر نیروی پیمانکاری (جذب موقت) بی‌وقفه ادامه خواهد داشت.

قزوینی‌زاده با بیان اینکه در این تعمیرات اساسی، ادارات نگهداری و تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی فنی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی)، مهندسی، روابط عمومی، حراست، خدمات اداری و رفاهی و... همکاری دارند، اظهار کرد: کار تعمیرات اساسی ۲۴ ساعته و با کل نفرات و تجهیزات اداره تعمیرات انجام شد و همه تلاش ما بر این است که با به‌کارگیری نیروهای متخصص، مجرب و کارآزموده از بخش‌های اداره تعمیرات و استفاده حداکثری از زمان و امکانات شرکت با وجود حجم زیاد و سنگین کارهای تعمیراتی همراه رعایت اصول ایمنی و محیط زیستی، زمان انجام را به حداقل برسانیم.

وی واحدهای مورد تعمیرات را بسیار بااهمیت خواند و گفت: خوراک واحد تقطیر شماره یک این شرکت، به‌طور متوسط روزانه ۹۰ هزار بشکه است که تولیدات آن گاز مایع، بنزین سبک، بنزین خام، گازوئیل سبک و سنگین و خوراک واحدهای آیزوماکس، شرکت نفت سپاهان و شرکت نفت جی است و واحد گاز مایع شماره یک نیز با دریافت خوراک حدود ۸ هزار بشکه در روز، گاز مایع تولید می‌کند.

قزوینی‌زاده گفت: خوراک واحد کاهش گرانروی شماره یک، حدود  ۲۱ هزار بشکه در روز و تولیدات آن گاز مایع، هات اویل، بنزین و قطران (تار) است.

کد خبر 318976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =