نفت ۱۳ ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی فارس تحویل داد

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ۱۳ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) اهدایی شرکت ملی نفت ایران را به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس واگذار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس با اشاره به وضع نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: در روزهای آینده محدودیت‌های بیشتری در سطح استان پیش رو داریم.

وی با اشاره به سابقه درخشان وزارت نفت در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر افزود: اهدای دستگاه‌های ونتیلاتور، کمک بزرگی به بخش درمان و نجات جان هموطنان مبتلا به کرونا است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه غلبه بر این بیماری با احساس مسئولیت هر فرد در مقابل جامعه و خانواده خود امکان‌پذیر است، اظهار کرد: خوشبختانه استان فارس شرایط بهتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد که نشان‌دهنده تبحر کادر درمان استان، همکاری دستگاه‌های اجرایی و مسئولیت‌پذیری جامعه در مقابل یکدیگر است.

حمید ایزدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز با تأکید بر حفظ سلامت هموطنان گفت: شرکت ملی نفت ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) به ارزش ۲۲ میلیارد تومان خریداری و در سطح ۸۲ شهرستان کشور که در استان‌های نفت‌خیز واقع‌شده‌اند، اهدا کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ۳۹ دستگاه ونتیلاتور بوده است، افزود: از این تعداد، ۱۳ دستگاه به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال به استان فارس اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خود را مکلف به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای کنترل بیماری کرونا می‌دانند، گفت: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفتی فعال در استان فارس، برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز با اشاره به اینکه این استان نسبت به دیگر استان‌ها از شرایط بهتری در زمینه مهار شیوع و مرگ و میر مبتلایان کرونا برخوردار است، گفت: در کنار تبحر و از جان‌ گذشتگی کادر سلامت و درمان، یکی از دلایل این موفقیت نسبی، مربوط به همکاری‌های بین‌بخشی و اداره‌هاست.

وی افزود: از زمان شیوع این بیماری در سطح استان، گروه مدیریت استان در کنار بخش درمان قرار داشته و همه پیشنهادهای بخش درمان در حد توان اجرا شده است، به همین دلیل استان فارس در بسیاری از موارد، یک گام جلوتر از دیگر استان‌ها قرار داشته است.

وی ضمن قدردانی از اقدام وزارت نفت تصریح کرد: دستگاه ونتیلاتور، نقشی حیاتی در روند درمان بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها دارد و این ۱۳ دستگاه در مراکز اصلی درمان بیماران کرونا در سطح استان توزیع شده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شیراز در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می‌کند.

کد خبر 309278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =