۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
  • کد خبر: 309286
پایلوت شبکه دانش صنعت پتروشیمی راه‌اندازی شد

رئیس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه‌اندازی شبکه دانش صنعت پتروشیمی به‌صورت پایلوت میان چهار شرکت پتروشیمی بندر امام، رازی، بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، زهرا فیضی اظهار کرد: هفته گذشته سامانه شبکه دانش صنعت پتروشیمی با نشانی https://kmn.nipc.ir به‌صورت پایلوت میان چهار شرکت پتروشیمی بندر امام، رازی، بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی و با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حضور مشاور پروژه و به‌صورت ارتباط غیرحضوری با شرکت‌های عضو پایلوت آزمایش شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شبکه دانش صنعت پتروشیمی با هدف مدیریت سرمایه‌های فکری، دانشی و دسترسی و بهره‌برداری همه مدیران و کارکنان صنعت پتروشیمی از دانش‌های تخصصی و با رعایت ملاحظات امنیتی، پروتکل‌های ارتباطی و همکاری واحدهای فناوری اطلاعات شرکت‌ها استقرار یافته است و چشم‌انداز شبکه دانش، ایجاد بورس دانشی در سطح صنعت و ملی در افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

رئیس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای و با توجه به نقش تعدیل‌گری و تسهیل‌گری خود و در راستای پشتیبانی از توسعه پایدار صنعت پتروشیمی، مسئولیت اجرای این شبکه دانشی را به‌عهده گرفته است، گفت: در فاز دوم طرح جامع مدیریت دانش موفق به اتصال نرم‌افزار دانش چهار شرکت بزرگ صنعت پیشگام به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات فنی و مدیریتی خبرگان در طرح پایلوت شبکه دانش با حضور شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی رازی، پتروشیمی بوعلی و پژوهش و فناوری پتروشیمی شده است.

فیضی ادامه داد: این طرح اسفندماه سال ۱۳۹۶ پس از کسب موافقت‌های لازم از سوی اداره کل پژوهش و توسعه منابع انسانی آغاز شد و با رفع موانع متعدد پیش آمده در مسیر پروژه با تلاش و همت همکاران چهار عضو پایلوت و به‌ویژه اداره کل امور سیستم‌های اطلاعات مدیریت و کامپیوتر با آزمایش موفقیت‌آمیز به پایان رسید.

وی افزود: در فاز نخست این طرح، تجربه‌های و درس‌آموخته‌های چهار شرکت یادشده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان هاب به شبکه‌ای ارزشمند از دانش‌های صنعت پتروشیمی تبدیل خواهد شد و شرکت‌های عضو می‌توانند از این گنجینه دانشی استفاده، بهترین موفقیت‌های کاری خود را در زمینه‌های فنی و اجرایی با یکدیگر تبادل و نیز انجمن‌های خبرگی مشترک برای بحث و تبادل پرسش و پاسخ با دیگر شرکت‌ها اجرا کنند.

رئیس کل پژوهش و منابع انسانی و مدیر راهبری دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حضور در جمع نخستین اعضای شبکه دانش صنعت پتروشیمی، افزون بر بارز شدن توانمندی‌های دانشی شرکت‌ها، تلاشی برای ایفای مسئولیت اجتماعی دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی خواهد بود.

فیضی با تأکید بر اینکه افق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال‌های آینده ایجاد شبکه بورسی دانشی میان شرکت‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت پتروشیمی برای کاربری بهینه دانش‌ها و تجارب صنعت و نیز امکان شناسایی و دستیابی حداکثری به خبرگان در سطح ملی خواهد بود، گفت: امید است در آینده نزدیک با عضویت تعداد زیادی از شرکت‌های صنعت پتروشیمی در این شبکه، بتوانیم بزرگ‌ترین شبکه دانش صنعتی ایران را تشکیل دهیم.

کد خبر 309286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =