بهره‌مندی بیش از ۹۵ درصدی استان فارس از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از بهره‌مندی بیش از ۹۵ درصدی این استان از گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامعباس حسینی امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان‌ماه) در آیین بهره‌برداری از ۱۸۱ پروژه گازرسانی استان فارس که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مسئولان استانی برگزار شد، گفت: با اجرای ۳۰ هزار کیلومتر خط تغذیه و شبکه شهر و روستا و نصب و راه‌اندازی هزار و ۵۰۰ ایستگاه تقلیل فشار گاز در سطح استان تا امروز ۱۰۲ شهر معادل ۹۸.۹ درصد خانوار شهری و ۲ هزار و ۱۱۶ روستا معادل ۸۸.۲ درصد خانوار روستایی گازرسانی شدند.

وی با بیان اینکه میانگین بهره‌مندی خانوارهای استان فارس اکنون ۹۵.۸ درصد است، افزود: یک میلیون و ۵۳۱ مصرف‌کننده در بخش‌های خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی در سطح استان به شبکه گاز متصل هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در گازرسانی به استان فارس، با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و نوسان‌های قیمت ارز، گام بلندی در کشور و به تبع آن در استان فارس بود.

حسینی یادآور شد: در سال ۹۲، ۸۰ شهر به شبکه گاز کشور متصل بود که اکنون به ۱۰۲ شهر با رشد ۲۸ درصدی رسیده و در بخش روستایی از ۶۷۷ روستا به ۲ هزار و ۱۱۶ روستا رسیده که آن هم با رشد ۲۱۲ درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳ هزار و ۷۵۰ صنعت به شبکه سراسری گاز وصل شد؛ این تعداد از ۴ هزار و ۴۲۶ در سال ۹۲ به ۸ هزار و ۱۸۶ رسید و ۸۵ درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: در این دولت در مجموع ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گازرسانی انجام شده است و تا پایان امسال هم ۱۰۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز وصل می‌شوند.

کد خبر 309377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =