۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
  • کد خبر: 309378
چاه شماره ۷۱ خانگیران تولیدی شد

چاه شماره -۷۱ منطقه عملیاتی خانگیران با تولید روزانه ۱.۳ میلیون مترمکعب گاز در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق تولیدی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، فرشید خیبری، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: تعمیر چاه شماره -۷۱ خانگیران با موافقت و هماهنگی‌های لازم با ستاد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌منظور ایمن‌سازی شرایط تولید و پس از مشخص شدن کارایی نداشتن آکندهای آویزه لوله مغزی، با کمک دکل حفاری در کمتر از دو ماه انجام شد و چاه در چرخه تولید قرار گرفت.

وی هدف از تعمیر این چاه را قرارگیری دوباره آن در مدار تولید در فصل سرد سال عنوان کرد و افزود: برای تحقق تولید حداکثری و تأمین گاز مورد نیاز مناطق سردسیر شمال کشور در فصل زمستان با برگزاری نشست‌های متعدد، پایش و بررسی میزان پیشرفت کار باوجود هم‌زمان شدن با دیگر پروژه‌ها و فعالیت‌های تعمیراتی این چاه در کمترین زمان نسبت به‌پیش بینی انجام‌شده و بدون هیچ حادثه‌ای با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق اظهار کرد: در تعمیر و راه‌اندازی این چاه، نصب تسهیلات سرچاهی و محوطه‌سازی که با تلاش و همت جهادی متخصصان و کارکنان شرکت نفت و گاز شرق در واحدهای عملیات، تعمیرات، مهندسی ساختمان، ترابری، اچ‌اس‌یی با دیگر بخش‌ها تحت نظارت واحد بازرسی فنی انجام شد، گروه‌های عملیاتی و پشتیبانی با استفاده از ظرفیت و توان تخصصی داخل شرکت و صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی، موفق به بازتولید دوباره چاه -۷۱ خانگیران شدند.

خیبری با این توضیح که پیش‌بینی می‌شود در بهره‌برداری دوباره از این چاه، حدود ۱.۳ میلیون مترمکعب گاز در روز به تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق افزوده شود، از مساعی مجموعه کارکنان که در شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و سخت‌گذر بودن منطقه، موفق به تحقق این مهم در شرایط ایمن و بدون حادثه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند، قدردانی کرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و تنها تولیدکننده گاز در شمال شرق کشور و تأمین‌کننده گاز مصرفی ۶ استان شمال و شمال شرق کشور است.

کد خبر 309378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =