روستاها و صنایع خور و بیانک اصفهان متقاضی گاز هستند

نماینده نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: روستاها و صنایع خور و بیانک اصفهان متقاضی گاز هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در دیدار با نماینده نایین، خور و بیابانک در مجلس با اشاره به طرح‌های گازرسانی انجام‌شده در این شهرستان‌ها، گفت: هم‌اکنون همه شهرهای استان از گاز بهره‌مند هستند و چهار شهر فرخی، جندق، خور و انارک و تعدادی از روستاها و صنایع تابعه این شهرها هم به‌تازگی گازدار شدند.

وی افزود: طرح گازرسانی به شهر خور در شهریور سال ۹۷ و در شهرهای جندق و فرخی نیز سال ۹۸ و شهر انارک در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تأمین گاز مردم شهرستان خور، هر روز هشت دستگاه تانکر گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) از نایین به خور و بیابانک حمل و سپس از ایستگاه دختر با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در ساعت به شبکه شهر خور تزریق می‌شود.

علوی دلیل تاخیر در گازرسانی به این مناطق نسبت به دیگر شهرستان‌های استان را فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری (خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابع و تجهیزات مورد نیاز دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح، دسترسی پایدار به گاز طبیعی برای مردم این منطقه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌گذاری در این شهرها با لوله‌های پلی‌اتلین و مطابق با تازه‌ترین فناوری و استانداردهای دنیاست، افزود: تأمین گاز با زحمات بسیاری انجام می‌شود تا گاز به دست مصرف‌کننده برسد، بنابراین از مشترکان درخواست می‌شود که در مصرف ایمن و بهینه گاز دقت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین گفت: طرح بزرگی در این شهرها انجام و برای آن هزینه بسیاری شده است. هرساله هزاران لیتر فرآورده نفتی در سطح استان صرفه‌جویی می‌شود که این مقدار افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی در کاهش آلایندگی محیط زیست نیز بسیار مؤثر است.

پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب نباید شاهد محرومیت گاز باشیم

الهام آزاد، نماینده نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی هم درباره گازرسانی به روستاها به‌ویژه روستاهای جنوبی خور و صنایع بدون گاز این شهرستان، گفت: این دو شهرستان که دارای وسعت زیادی هستند باید به‌طور ویژه دیده شوند، زیرا گازرسانی به نقاط بدون گاز این دو شهرستان می‌تواند توسعه بیش از پیش را به دنبال داشته باشد.

وی با قدردانی از خدمات شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: اکنون چهار دهه از پیروزی انقلاب گذشته است و نباید در این برهه از زمان همچنان شاهد محرومیت از نعمت گاز در روستاها باشیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: منطقه کویری به لحاظ داشتن منابع و ذخایر غنی از معادن مختلف دارای فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری و نیازمند زیرساخت مناسب است، بهره‌برداری از این پروژه راهبردی هم فصل جدیدی را برای مردم این منطقه رقم زده است.

آزاد تأکید کرد: صنایع این شهرستان به‌ویژه کارخانه‌های پتاس، متقاضی گاز طبیعی هستند و تمایل دارند با تأمین بخشی از هزینه‌های گازرسانی هرگونه همکاری را انجام دهند و انتظار دارند در سال جهش تولید، مسئولان ذی‌ربط نگاه ویژه‌ای نسبت به صنایع داشته باشند.

کد خبر 309566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =