۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 309685
تولید نفت شیل آمریکا در دسامبر کاهش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد که تولید نفت شیل ایالات متحده در ماه دسامبر ۱۳۹ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۷ میلیون و ۵۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز دوشنبه (۲۶ آبان‌ماه) برآورد کرد که تولید نفت شیل ایالات متحده در ماه دسامبر حدود ۱۳۹ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به حدود ۷ میلیون و ۵۱۰ هزار بشکه در روز برسد که کمترین مقدار از ماه ژوئن است.

بر اساس داده‌های این نهاد، انتظار می‌رود تولید تقریباً در هر هفت منطقه تولیدکننده اصلی شیل کاهش یابد، به جز منطقه هاینزویل که پیش‌بینی می‌شود تولید آن تا حد زیادی ثابت باقی بماند.

برآورد می‌شود بیشترین کاهش تولید در حوزه پرمین تگزاس و نیومکزیکو باشد؛ جایی که انتظار می‌رود تولید حدود ۳۷ هزار  بشکه در روز کاهش یابد - یعنی بزرگ‌ترین کاهش از ماه مه - و به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

پیش‌بینی می‌شود تولید مجموع شیل برای سومین ماه پیاپی و با بیشترین مقدار از ماه مه کاهش یابد. تولیدکنندگان در ماه مه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید کاستند تا سقوط تقاضای جهانی نفت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا را جبران کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تولید گاز طبیعی به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن سقوط کند و با کاهش ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب به ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز برسد.

کد خبر 309685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =