۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 309791
کرونا، اکتشاف نفت و گاز را متوقف نکرد

حجم ذخایر نفت و گاز کشف‌شده جهان در سال‌ جاری ۱۰ میلیارد بشکه معادل نفت خواهد بود که نشان‌دهنده رونق در این بخش پس از رکود سال ۲۰۱۶ است که ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون بشکه نفت بود.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، در ۱۰ ماه سال جاری میلادی، در مجموع ۷۳ ذخیره نفت و گاز در جهان کشف شده که ۸ میلیارد بشکه معادل نفتی است. ۳۷ مورد از ذخایر اکتشافی در دریا و ۳۶ مورد در خشکی بوده که ۴۶ درصد این اکتشافات مربوط به ذخایر گازی است.

عمده اکتشافات در روسیه و اکثر آنها مربوط به ذخایر گازی است. «سورینام» در آمریکای جنوبی نیز در رتبه بعدی قرار دارد، همه فعالیت‌های اکتشافی در امارات متحده عربی مربوط به ذخایر گازی بوده است.

در میان شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی، گازپروم بیشترین فعالیت اکتشافی گاز را داشته است و پس از آن شرکت‌های «توتال» و «آپاچی» در رتبه‌های بعدی قرار دارند که حجم اکتشافی آنها به ترتیب ۹۶۰ و ۷۰۰ میلیون بشکه معادل نفت، عمدتاً در کشور سورینام است.

اکتشاف‌های سال ۲۰۱۹ حجمی برابر با ۱۲.۱ میلیارد بشکه معادل نفتی بوده که بالاترین رقم اکتشافی از سال ۲۰۱۵ است.

گفتنی است شرکت ملی نفت ایران از نظر مجموع حجم اکتشافات نفت و گاز در سال ۲۰۱۹، با کشف ۴.۹۷۳ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع ذخیره قابل برداشت، جایگاه نخست را در میان شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا اعم از شرکت‌های نفت ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داد.

کد خبر 309791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =