نشست‌های کارشناسی اوپک و غیر اوپک در هفته جاری برگزار می‌شوند

کارشناسان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیش از برگزاری نشست مهم هفته آینده وزیران این سازمان نشست‎های فنی برگزار می‎کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در حال آماده‌سازی یک هفته‎ای نشست‎های فنی هستند تا زمینه‎ای برای برگزاری نشست وزیران این سازمان در هفته آینده فراهم کنند. قرار است در نشست وزیران اوپک درباره تمدید کاهش تولید نفت در سال آینده میلادی به دلیل ضعف تقاضا در پی همه‎گیری ویروس کرونا گفت‎وگو شود.

سه منبع اوپکی اعلام کردند که اعضای هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پنجم و ششم آذرماه) در حالی دیدار می‌کنند که کمیته فنی اوپک و غیراوپک نیز روز جمعه (هفتم آذرماه) نشستی خواهند داشت.

این هیئت سناریوهای احتمالی وزیرانی را که در روزهای دوشنبه و سه‎شنبه هفته آینده (دهم و یازدهم آذرماه) دیدار می‎کنند، بررسی می‌کند.

همه این نشست‎ها به دلیل همه‎گیری ویروس کرونا از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می‎شوند.

یکی از نمایندگان اوپک در پاسخ به پرسشی درباره سیاست سال آینده این سازمان گفت: احتمال دارد وزیران کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس با تمدید سطح کنونی تولید برای سه ماه نخست ۲۰۲۱ موافقت کنند.

نماینده دیگر اوپک اظهار امیدواری کرد که بازار بتواند نفت بیشتری را در ادامه سال ۲۰۲۱ جذب کند.

وی گفت: هنوز چالش‎هایی درباره تقاضا وجود دارد، اما امیدوارم واکسن مقابله با کرونا به‌زودی چشم‎انداز را تغییر دهد.

بر اساس برنامه‎ریزی توافق کاهش تولید اوپک پلاس و به‌عنوان بخشی از تسهیل مداوم کاهش عرضه در سال جاری میلادی، قرار است کاهش تولید کنونی این ائتلاف در ماه ژانویه به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز - حدود ۲ درصد مصرف جهانی نفت – تسهیل شود.

این در حالی است که با تضعیف تقاضای سوخت به‌دلیل موج دوم همه‎گیری ویروس کرونا، اوپک پلاس در حال بررسی به تأخیر انداختن این افزایش تولید یا حتی کاهش بیشتر تولید است.

منابع اوپک پلاس گفتند گزینه‎ مورد حمایت تولیدکنندگان عضو این ائتلاف، تمدید کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کنونی برای سه تا ۶ ماه است.

کد خبر 309998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =