طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ را برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، پنجم آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ با بازگشت این طرح طبق ماده ۱۵۲ آیین‌نامه به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و کوتاه بودن زمان نشست‌های صحن مجلس، بررسی تمامی پیشنهادها وقت زیادی می‌گیرد، بهتر است طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون بازگردد تا پیشنهادها و ابهام‌های آن در نشست‌های کمیسیون رفع و سپس در صحن علنی بررسی شود.

محمد خدابخشی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اصلاح ساختار بودجه به خبرنگار شانا گفت: مهم‌ترین عنصر اصلاح ساختار بودجه، قطع وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این اهداف، قطع وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت‌خام و میعانات گازی است، افزود: با توجه به اینکه یک‌سوم بودجه عمومی کشور در سال‌های مختلف به نفت و گاز وابسته بوده و در سال‌هایی که تحریم تشدید شده دشمنان ما همیشه به‌عنوان یک ابزار از این موضوع استفاده کردند باید تلاش می‌شد این وابستگی را به حداقل برسانیم و آن منابع را به شکل دیگری برای توسعه کشور و زیرساخت‌ها تأمین کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: اگر به دنبال رقابت با کشورهای منطقه و دنیا و تحقق آرمان‌های کشور هستیم این موضوع با وابستگی ما به نفت و میعانات گازی سازگاری ندارد و باید از آن رهایی یابیم.

کد خبر 310053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =