متکی نبودن به نفت مبنای اصلی بودجه سال آینده است

رئیس‌جمهوری متکی نبودن به نفت در بودجه جاری سال آینده را از متغیرهای مثبت برشمرد و گفت: دولت با محاسبات دقیق و با توجه به تجربه‌های به‌دست آمده در فرآیند مقابله با تحریم‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: از جمله اهداف مهم دشمن در جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده، اما دولت با همه سختی‌ها، تلاش خود را به‌کار گرفت تا مانع ناامنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

وی افزود: آنها که در طول دو سال و نیم اجرای سیاست ضدایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند، امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌ هستند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: مردم اطمینان دارند که مقاومت اقتصادی نتیجه داده است و تحریم‌کنندگان ناچارند از راه خود برگردند، به همین جهت پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده مثبت شده است و رفتارهای اقتصادی در بازارهای مختلف همین را نشان می‌دهد.

در این نشست، مباحث مربوط به نهایی کردن قانون بودجه مطرح شد و رئیس‌جمهوری با اشاره به محورهای اصلی بودجه سال آینده کشور گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، راه را برای تحرک کشور در مسیر پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها باز می‌کند.

کد خبر 310278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =