اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های گازرسانی

سخنگوی دولت اعلام کرد که ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها مصوب شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، چهارم آذرماه) در نشست خبری که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به روند تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در نشست‌های صبح و عصر هیئت دولت گفت: دولت نه‌تنها حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی را در سال‌های اخیر نداشت، بلکه درآمد پیش‌بینی شده ۵۰ میلیارد دلار را هم نداشت، با این وصف با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های آمریکا و کاهش درآمدهای ارزی خود طوری که حتی انتقال پول هم از محل صادرات غیرنفتی با مشکل روبه‌رو می‌شد، به نحوی بودجه‌ریزی کرد تا در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ما دچار نبود تعادل نشویم.

وی افزود: حتی فشاری به بانک مرکزی وارد نشد و بانک مرکزی استقلال خود را حفظ کرد و دولت تلاش کرد پول پرفشار هم وارد بازار نشود و این از افتخارهای ما در این سه سال بود.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب ۱۲ تبصره از لایحه بودجه در نشست‌های هیئت دولت، تصریح کرد: از مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ کاستن از بودجه جاری و هزینه‌های دولت و دوم کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است که در این لایحه دنبال شده است.

ربیعی، عدالت منطقه‌ای، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به محیط زیست و گسترش صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه برنامه‌هایی برای حفظ سلامت مردم را اهداف بودجه ۱۴۰۰ کل کشور دانست.

وی با تشریح مصوبه‌هایی که دولت در نشست‌های چند روز اخیر داشته است، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها مصوب شد.

سخنگوی دولت افزود: سهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و امیدوار هستیم با تمهیداتی که در سال ۹۹ شده، از محل بودجه وزارت نفت و درآمدهای نفت در حوزه گاز، مدارسی که فاقد سامانه گرمایشی هستند را بتوانیم پوشش بدهیم و صد هزار کلاس درس با این وصف ایمن می‌شوند.

ربیعی استمرار جریان فروش سهام و دارایی‌های دولتی مطابق روش‌های قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را از دیگر اهداف بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی عنوان کرد:در بودجه سال آینده امکان استفاده سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از تسهیلات بانکی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و پیشگیری از خام‌فروشی، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، برای توسعه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

کد خبر 310010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =