تحریم وزارت نفت را ظلم جدید آمریکا علیه ایران می‌دانیم

سخنگوی دولت در خصوص تحریم وزارت نفت گفت: ما این موضوع را ظلم جدید آمریکا علیه ایران می‌دانیم و در عین حال این تأثیری بر ما نخواهد داشت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ششم آبان‌ماه) در نشست خبری با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد هجمه‌های غیرمنصفانه به دولت بودیم که اگر این رویه ناصواب ادامه می‌یافت و به جامعه تسری می‌یافت بی‌شک آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل می‌شدیم، گفت: آسیب‌هایی که وحدت و یکپارچگی کشور را نشانه گرفته بود اگر با هشدار سریع رهبری متوقف نمی‌شد تضعیف ما را در مسائل جهانی و منطقه‌ای موجب می‌شد. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید بین نقد و اهانت تفکیک قائل شویم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت انتخاب بایدن در انتخابات‌ ریاست جمهوری آمریکا و بازگشت او به برجام، ایران چه رویه‌ای در پیش می‌گیرد، افزود: شرایط ما برای انجام کامل تعهدها در برجام روشن است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما با خروج ترامپ از برجام ما از آن خارج نشدیم. تصور آنها این بود که ما از برجام خارج می‌شویم و شورای امنیت و کل کشورهای جهان در کنار آمریکا قرار می‌گیرند و تحریم‌ها با حمایت جهانی علیه ایران اعمال می‌شود، اما ما بنا بر سیاست روشن خودمان از برجام خارج نشدیم و امروز هم آثار آن را مشاهده می‌کنیم.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره تحریم بیژن زنگنه و وزارت نفت، عنوان کرد: تاکنون که آقای زنگنه اسمش در فهرست نبود، مگر گشایشی کردند که هم‌اکنون اسمش باشد انجام بدهند، ما این را ظلم جدید آمریکا علیه ایران می‌دانیم و در عین حال این تأثیری بر ما نخواهد داشت.

وی درباره حساب خاص رئیس‌جمهوری گفت: اصل ماجرا این است که ما در ابتدای امسال مبالغی را در بودجه ۹۹ ندیده بودیم. براساس عملکرد ۹۸ درآمدهایی حاصل نشده بود و این درآمدها در سال ۹۹ به حساب خزانه واریز شد.

سخنگوی دولت افزود: این درآمدها از محل فروش نفت بود که در سال ۹۸ صورت گرفته و عملیات آن در سال ۹۸ به پایان نرسیده بود و در سال ۹۹ بخشی از این پول‌ها آماده شد که هنوز هم بخشی از این مطالبات در میانه راه قرار دارد.

ربیعی اظهار کرد: ما طبق قانون در سال ۹۹ اجازه گرفتیم ۲۰ درصد از پول هدفمندی را برای طرح‌های عمرانی و جاری هزینه کنیم. این یک اجازه قانونی بود که ما در سال ۹۹ گرفتیم و این منابع نیز متعلق به هدفمندی یارانه بود.

کد خبر 308900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =