دولت در سیستان و بلوچستان اقدام‌های مهمی برای گازرسانی انجام داده است

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه دولت در سیستان و بلوچستان اقدام‌های مهمی درباره گازرسانی و بیش از وعده رئیس‌جمهوری انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، یکم مهرماه) در نشست خبری که در سیستان و بلوچستان انجام شد، با اشاره به ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها گفت: ایالات متحده آمریکا در ادعای خود بسیار منزوی است، امروز همه اعضای شورای امنیت و همه ملت‌های جهان اذعان دارند که هیچ پایه حقوقی برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت وجود ندارد.

وی افزود: آنچه  آمریکا دوباره در پی آن است، یک گردن‌کشی دیگر است. اگر آقای ترامپ منتظر بود که کارآمدی قلدری را در پیشبرد دستور کار یکجانبه آمریکا راستی آزمایی کند امروز اوج نقطه شکست این سیاست و مرحله پایانی آن است.

سخنگوی دولت در ادامه به شرایط استان سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای دولت مدرن در ایران، این استان مورد غفلت قرار گرفته است و در تحلیل دولت یازدهم علت اصلی این مسئله فقدان زیرساخت‌های مناسب تشخیص داده شد.

ربیعی عنوان کرد: نبود سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، علت کاهش نیافتن فقر و نابرابری در سیستان و بلوچستان بوده و نگاه دولت ایجاد زیرساخت‌ها برای پرش و تغییر وضع منطقه است و از این رو در دولت تدبیر و امید دو راهبرد توسعه زیرساخت‌ها و توانمدسازی و فقرزدایی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با جهش گازرسانی در سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید که یکی از مهم‌ترین آنها، آغاز بهره‌مندی مردم زاهدان از نعمت گاز طبیعی از سال ۱۳۹۵ بود، تاکنون ۳۳ هزار و ۳۰۰ علمک گاز در این شهر نصب شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: عملیات شبکه‌گذاری و نصب علمک در ایرانشهر به اتمام رسیده و در مجموع، تعداد خانوارهای زیر پوشش شبکه گاز، از ۳ هزار و ۷۰۴ در پیش از سال ۱۳۹۲ به ۴۸ هزار و ۱۴۲ خانوار در سال ۱۳۹۸ یعنی حدود ۱۳ برابر شده است.

ربیعی با اشاره به گازرسانی به سیستان و بلوچستان افزود: گازرسانی یکی از اقدام‌های مهم زیرساختی، فقرزدایی و ارتقای سلامت شهروندان ایرانی بوده که مجموعه اقدام‌های بی‌نظیر توسط دولت اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طبیعی است این گازرسانی در استان‌هایی با فاصله‌های زیاد و گسترده با دشواری‌هایی همراه باشد، خوشبختانه دولت در سیستان و بلوچستان اقدام‌های مهمی درباره گازرسانی و بیش از وعده رئیس‌جمهوری انجام داده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: ای کاش در بیان رسانه‌ای ما از تعداد سیلندرهایی که دیگر بر دوش‌ها حمل نمی‌شود، یا خانه‌هایی که دارای آب آشامیدنی شدند هم سخن گفته می‌شد.

کد خبر 307572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =