۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر: 310399
گاز به ۱۴ روستای دیگر زنجان رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از پایداری گاز در روستاهای ماهنشان خبر داد و گفت: با اجرای خط لوله ۶ کیلومتری آق کند - آلمالو شاهد پایداری گاز در ۱۴ روستای ماهنشان در استان هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو با اشاره به بهره‌مندی ۸۴.۵ درصد خانوار روستایی شهرستان ماهنشان از گاز طبیعی، اظهار کرد: آرامش خاطر از وجود دائمی و بدون قطعی گاز در آشپزخانه‌ها و آسایش از حمل سیلندرهای گاز و گالن‌های نفت از شهر و روستاهای اطراف، سهم روستاییان شهرستان ماهنشان است که با  تلاش کارکنان گاز زنجان تحقق یافت.

وی افزود: تاکنون در این شهرستان ۴۸ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۷۳ کیلومتر شبکه‌ تغذیه و توزیع گاز اجرا شده است که شامل ۳ هزار و ۵۳۵ مشترک خانگی شهری، ۸ هزار و ۲۴۳ مشترک روستایی، ۵۸۷ مشترک تجاری و ۳۱ مشترک صنعتی در ماهشنان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از بهره‌مندی دو شهرک صنعتی ماهنشان و انگوران از گاز طبیعی خبر داد و تصریح کرد: ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گازرسانی به شهرها و ضریب بهره‌مندی ۸۴.۵ درصدی خانوارهای روستایی از خدماتی است که به‌عنوان زیرساختی برای توسعه صنایع روی در منطقه و مشاغل شهرستان ماهنشان است و نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی دارد.

احمدلو یادآور شد: با اجرای این طرح ضربتی، خط لوله ۶ کیلومتری آق کند به آلمالو با قطر ۱۶۰ میلی متر در دو هفته تکمیل شد که پایداری گاز در روستاهای شهرستان ماهنشان را فراهم کرد.

در این باره بیشتر بخوانید؛

قطارِ «گازرسانی روستایی» به کجا رسید؟

تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز به ۳۵ هزار روستا می‌رسد

کد خبر 310399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =