ساخت ۱۰ الکتروپمپ طرح گوره-جاسک در مرحله نهایی است

مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۱۰ عدد از پمپ‌های طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی در ساخت رسیده‌اند، گفت: طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک شاخص‌ترین نمونه اعتماد مجموعه نفت به سازندگان و تولید کنندگان ایرانی است که می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای صنایع داخلی باشد.  

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مهدی فرج‌پور با اشاره به اینکه ساخت ۲۰ عدد از پمپ‌های طرح ملی گوره - جاسک در تعهد شرکت پمپ‌های صنعتی ایران است، افزود: این پمپ‌ها که فناوری بالا و منحصربه‌فردی دارد به‌طور کامل ازسوی متخصصان و مهندسان ایرانی طراحی شده و در حال ساخت است، در حالی که شرکت‌های کمی در دنیا توانایی طراحی و ساخت این پمپ‌ها را دارند.  

وی ادامه داد: هم‌اکنون در ساخت ۱۰ عدد از پمپ‌های طرح گوره - جاسک به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده‌ایم و آمادگی داریم پمپ‌ها را آزمایش و برای نصب ارسال کنیم.  

مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران با تأکید بر اینکه پمپ‌های طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک با حمایت قاطع وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون توسعه و مهندسی این شرکت به این مرحله از ساخت رسیده است، اظهار کرد: شرکت پمپ‌های صنعتی ایران بابت این همه حمایت قدردان است و خرسندیم که توانستیم پاسخ مناسبی به این حمایت‌ها بدهیم.  

فرج‌پور اعلام کرد: ساخت پمپ‌ها در ایران مزیت بزرگی دارد زیرا این پمپ‌ها راهبردی هستند و اگر در داخل تولید نمی‌شدند ممکن بود هر لحظه مسئله تحریم‌ها روند اجرای پروژه را کُند یا متوقف کند.  

وی با اشاره به تدبیر وزیر نفت در طراحی ساخت این پمپ‌ها متناسب با توانمندی ایرانی، گفت: در طراحی اولیه قرار بود ۲۵ دستگاه پمپ با توان ۶ مگاوات تولید شود که وزیر نفت برای سپردن ساخت این پمپ‌ها به مهندسان ایرانی آن را به ۵۰ دستگاه با قدرت حدود ۳ مگاوات تغییر داد تا راحت‌تر بتوانیم به توانایی طراحی و ساخت این الکتروپمپ‌ها دست یابیم.  

مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ مدل پمپ مورد نیاز طرح‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی در ایران تولید می‌شود، گفت: حمایت بسیار عالی مجموعه نفت در طراحی و ساخت پمپ‌ها سبب‌شده کشور از واردات همه نوع پمپ بی‌نیاز شود و هم‌اکنون نه‌تنها هیچ وابستگی نداریم، بلکه در حال برنامه‌ریزی برای صادرات پمپ به پالایشگاه‌های سراسر جهان هستیم، زیرا پمپ‌های ایرانی از نظر قیمت غیرقابل رقابت هستند و از نظر کیفیت هم در حد بسیارعالی تولید می‌شوند.  

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

کد خبر 310400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =