۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 310426
سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا

صادرات نفت عربستان به ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم در ۳۵ سال گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، داده‌های اولیه و قدیمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (IEA) نشان داد صادرات نفت خام عربستان به ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر به پایین‌ترین مقدار در ۳۵ سال گذشته سقوط کرد. میانگین صادرات نفت عربستان به آمریکا در این ماه کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز بود.

در هفته منتهی به ۲۷ نوامبر (هفتم آذرماه)، حجم محموله‌های نفتی ارسالی عربستان به آمریکا تنها ۷۳ هزار بشکه در روز بوده است.

میانگین صادرات روزانه ماه اکتبر (در حالی که در ماه اوت ۱۷۷ هزار بشکه در روز بود) نیز پایین‌ترین سطح خود را ثبت کرد، این در حالی است که این تولیدکننده و صادرکننده عمده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم‌زمان با کاهش شدید قیمت‌ها تلاش کرده است عرضه نفت خام خود را تشدید کند.

سعودی‌ها در ماه آوریل و هم‌زمان با جنگ قیمتی با روسیه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز به ایالات متحده نفت صادر کرده بودند.

پس از آن، عربستان سعودی تغییر رویه داد و در حالی که صادرات نفت خود به چین را افزایش می‌داد، آغاز به کاهش صادرات نفت خود به ایالات متحده کرد. میانگین صادرات نفت عربستان به چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود، زیرا ریاض و کرملین برای در اختیار گرفتن عنوان برترین تأمین‌کننده نفت خام بزرگ‌ترین وارد کننده کالای جهان رقابت می‌کردند.

این در حالی است که مجموع واردات نفت ایالات متحده نیز در حال کاهش است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین واردات نفت واشینگتن در چهار هفته منتهی به ۲۷ نوامبر (هفتم آذرماه) ۵ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به سال گذشته ۱۰.۵ درصد کاهش داشت.

کانادا همچنان رتبه نخست صادرات نفت به آمریکا را در اختیار داشت و عربستان پس از مکزیک سومین تأمین‌کننده نفت خام ایالات متحده بود.

کد خبر 310426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =