عمان برای کاهش بدهی‌هایش شرکت جدید انرژی تأسیس می‌کند

عمان برای جذب سرمایه به‌منظور کاهش بدهی‌های خود یک شرکت جدید دولتی انرژی تأسیس می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، عمان یک شرکت جدید دولتی انرژی تأسیس کرده است که مالک بخشی از بزرگ‌ترین بلوک نفتی این کشور حوزه خلیج فارس خواهد بود و عمان می‌تواند از این طریق بدهی‌های خود را کاهش دهد، زیرا این کشور محتاج پول نقد به دنبال جبران تأثیر قیمت‌های پایین‌تر نفت است.

به گزارش روزنامه رسمی عمان، این شرکت موسوم به «توسعه انرژی عمان» (EDO) سهامدار بخشی از شرکت دولتی اکتشاف و تولید نفت و گاز «توسعه پترولیوم عمان» و بلوک ۶ خواهد بود.

بر اساس شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی، بلوک ۶ بزرگ‌ترین عملیات نفت و گاز عمان است.

وزارت انرژی عمان اعلام کرد که ۱۰۰ درصد شرکت ایدو متعلق به دولت است و با جمع‌آوری درآمد نفت و گاز، سرمایه و هزینه‌های عملیاتی را پرداخت می‌کند.

وزارت انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این به آن معناست که هزینه‌های نفت و گاز شرکت توسعه پترولیوم عمان از بودجه دولت خارج می‌شود و به این شرکت استقلال مالی می‌بخشد.

عمان که در همه مؤسسه‌های معتبر رتبه‌بندی اعتباری دارای درجه سرمایه‌گذاری فرعی است، در چند سال آینده با کسری بودجه و سررسید بدهی‌های زیادی روبه‌رو می‌شود.

عمان به‌تازگی یک طرح مالی جدید را آغاز کرده است تا وابستگی خود را به درآمد نفت خام از بین ببرد.

به گزارش روزنامه دولتی عمان، ایدو در زمینه اکتشاف نفت و گاز و همچنین پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عمان فعالیت خواهد کرد.

این شرکت همچنین از هر نوع وام یا تامین نقدینگی، یا تأمین مالی استفاده می‌کند و از جریان‌های نقدینگی، درآمدها، مطالبات قابل دریافت یا دارایی‌های تعریف‌شده یا قابل شناسایی (از جمله دارایی‌های شرعی) برای انتشار اوراق بهادار در یک یا چند بخش برای سرمایه‌گذاران در عمان و دیگر کشورها استفاده می‌کند.

این روزنامه اظهار کرد: سرمایه سهام مجاز و صادرشده این شرکت ۵۰۰ هزار ریال عمان است که به ۵۰۰ هزار سهم تقسیم شده است.

کد خبر 310496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =