۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 302891
عمان هم کاهش تولید خود را تشدید می‌کند

وزیر نفت و گاز عمان اعلام کرد که این کشور در ماه ژوئن، کاهش تولید نفت را ۱۰ تا ۱۵ هزار بشکه در روز تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، محمد بن حمد الرمحی، روز جمعه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد پس از آنکه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک در خلیج فارس، برای کاهش مازاد جهانی نفت، کاهش‌ تولید خود را تشدید کردند، عمان نیز در نظر دارد کاهش تولید نفت خود را در ماه ژوئن ۱۰ تا ۱۵ هزار بشکه در روز تشدید کند.

وی افزود: این تعمیق کاهش تولید به احتمال زیاد از ماه ژوئن اجرایی خواهد شد.

به گزارش شانا، عربستان سعودی، کویت و امارات توافق کرده‌اند روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه فراتر از تعهد خود در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس برای کاستن روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن، از تولید خود بکاهند، در نتیجه پس از ماه آوریل رقم کاهش تولید به روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا از این توافق کاهش تولید مستثنا هستند.

کد خبر 302891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =