۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
  • کد خبر: 310578
کاهش ۲۵ درصدی مصرف بنزین در استان قزوین

میزان مصرف بنزین در استان قزوین از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۵ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین، مدیر منطقه در این باره گفت: استان قزوین ۱۰۸ جایگاه توزیع سوخت دارد که از این تعداد، ۲۲ جایگاه تک‌منظوره گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و ۸۶ جایگاه دو منظوره عرضه بنزین و نفت‌گاز است.

لطف‌الله مسعودی افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ و ادامه روند این ویروس در یک سال گذشته، مصرف هشت ماه سوخت مایع در استان قزوین نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش ۲۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۰ جایگاه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) استان، افزود: از این تعداد، ۳۷ جایگاه دومنظوره است که یکی از آنها نیز به دلیل نواقص فنی تعطیل و ظرفیت عرضه گاز در این تعداد جایگاه نیز ماهانه ۳۵ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده، ضمن اینکه میانگین عرضه و فروش آنها در سه ماه گذشته به‌طور میانگین ماهانه ۲۰ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با بیان اینکه سیاست دولت در این حوزه، استفاده از سوخت پاک مانند گاز طبیعی در خودروهاست، درباره گازسوز کردن خودروهای عمومی گفت: خوشبختانه قزوین جزو چهار منطقه برتر کشور در بخش ساخت کارگاهی تولید کیت سی‌ان‌جی است.

مسعودی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنج جایگاه سوخت مایع در سطح استان قزوین با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا در حال احداث است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: در این زمینه دو جایگاه سوخت گاز طبیعی نیز با دریافت مجوزهای لازم در حال سوخت است که با توجه به این تعداد جایگاه در حال ساخت، قزوین در آینده مشکلی برای ارائه سوخت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ از جایگاه‌های عرضه سوخت استان در قالب کمّی و کیفی انجام می‌شود، افزود: در بخش کمّی یک‌هزار نازل موجود در جایگاه‌های سوخت مایع حداقل ماهانه یک بار بررسی می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت: کارشناسان این شرکت در بخش کیفی فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت را حداقل ماهانه در دو نوبت بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد در کمیته تخلفات شرکت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 310578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =