۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 310607
تصمیم اوپک پلاس به بودجه روسیه کمک می‌کند

روسیه اعلام کرد که تصمیم اخیر اوپک پلاس به برنامه بودجه کمک می‌کند و سبب تقویت صندوق ثروت ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه روز چهارشنبه (۱۹ آذرماه) اعلام کرد که تصمیم ۱۳ آذرماه وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت به روسیه کمک می‌کند تا برنامه درآمد بودجه محقق شود و به‌طور بالقوه صندوق ثروت خود را تقویت کند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس به‌تازگی تصمیم گرفتند کاهش تولید نفت خود را در ماه ژانویه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تسهیل کنند و برای بررسی تعدیل بیشتر در ماه‌های آینده نشست‌های ماهانه داشته باشند.

سیلوانوف این گفته‌ها را در نشست کابینه و از طریق ویدیوکنفرانس و حضور الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه که بر روابط با اوپک و سیاست انرژی مسکو نظارت دارد، مطرح کرد.

نواک در این نشست گفت: تقاضای جهانی نفت بهبود یافته و هم‌اکنون ۶ تا ۷ میلیون بشکه در روز نسبت به سطح پیش از بحران کرونا کاهش یافته است. 

وی افزود: با وجود این شرایط، تقاضای جهانی برای نفت خام نسبت به فصل بهار و دوران اوج همه‌گیری ویروس کرونا روزانه ۱۵ تا ۱۷ میلیون بشکه احیا شده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: نظارت بر تولید نفت کشورهای غیرعضو ائتلاف اوپک پلاس بسیار مهم است.

نواک گفت: این کشورها شامل کانادا، نروژ، برزیل و دیگر کشورهایی می‌شوند که به‌دلیل بهبود بازار و افزایش قیمت‌ها، به‌تدریج از نظر سرمایه‌گذاری و تولید فعال‌تر شده‌اند.

کد خبر 310607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =