تدوین طرح بهینه‌سازی و ارتقای سامانه مدیریت مواد و قطعات در شرکت گاز

رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران از تدوین و ارزیابی‌ طرح بهینه‌سازی و ارتقای سامانه مدیریت مواد و قطعات در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی علیپور، در این باره اظهار کرد: این ارزیابی مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران را نیز گرفته است و با هدف بهینه‌سازی موجودی مواد و قطعات در انبارها و بهره‌گیری از فناوری نو در مدیریت تأمین کالاهای مورد نیاز، شناسایی کالاهای مازاد پروژه‌ها، کالاهای راکد انبار و همچنین امکان‌سنجی استفاده از الگوهای کسب‌وکار مختلف در تأمین نیازمندی‌های کالایی انجام شد.

وی ادامه داد: این ارزیابی در هشت جنبه و با تمرکز بر دو محور اصلی شامل سرمایه‌گذاری بر موجودی و کیفیت فرآیند تأمین بوده است.

به گفته رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران، پس از بررسی و تحلیل  نتایج ارزیابی، نقشه راهی برای ارتقا و بهینه‌سازی شامل ۱۱ برنامه بهبود در یک برنامه زمان‌بندی چهارساله تدوین شده که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به استقرار سامانه مدیریت کاتالوگ (CMT) و بهینه‌سازی موجودی (MRO) اشاره کرد.

علیپور تصریح کرد: با استقرار زیر ساخت CMT، می‌توانیم در سطح شرکت ملی گاز ایران انبار مجازی ایجاد کنیم و شناسایی دقیقی از همه اقلام داشته باشیم.

وی یادآور شد: با این کار می‌توانیم با شناسایی دقیق، از تدارک و انبارش اقلام تکراری و غیر مورد نیاز و راکد و مازاد جلوگیری کنیم.

کد خبر 310665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =