تمهیدات تازه برای رفع نیازهای کارکنان نفت و گاز زاگرس جنوبی

نیازهای شغلی و معیشتی کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مناطق عملیاتی به‌منظور ایجاد رضایتمندی و افزایش بهره‌وری برطرف می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسین شکوری‌فر، مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری مستمر با تسری شرایط شغلی مناطق گرمسیری به منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد، کارکنان این منطقه عملیاتی از فوق‌العاده بدی آب و هوا برخوردار شدند.

وی افزود: این موضوع برای چند سال در صدر مطالبات کارکنان این منطقه عملیاتی قرار داشت که خوشبختانه این گزینه در فیش حقوقی کارکنان این منطقه عملیاتی اعمال شد.

مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه برخورداری از فوق‌العاده فرآورشی از دیگر مواردی است که برای کارکنان منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد در حال پیگیری است، در ادامه به موضوع تأمین مسکن کارکنان اقماری منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز به‌منظور کاهش دغدغه کارکنان در گام نخست برای تسهیل شرایط اسکان کارکنان اقماری، امکان پرداخت مزایای ابلاغ‌شده سال ۹۶ به شاغلان اقماری ناحیه سرخون با حمایت هیئت مدیره محقق شد و در گام دوم با توجه به رشد تورم به دنبال تعدیل مبالغ قابل پرداخت هستیم.

شکوری‌فر از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در حوزه منابع انسانی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به توسعه خدمات رستورانی به شهرهای فاقد امکانات شرکتی اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکندگی خانواده‌های کارکنان این شرکت در ۱۵۱ شهر، با امضای قرارداد با رستوران‌های شهری، امکان استفاده خانواده‌های کارکنان از خدمات رستورانی در بیشتر شهرهایی که فاقد امکانات شرکتی هستند، فراهم شده است.

وی به اقدام‌های انجام‌شده در حوزه کارکنان قرارداد مدت موقت اشاره کرد و گفت: پس از اجرای مقررات ابلاغی سال ۹۷ درباره افزایش حقوق و مزایای این کارکنان، امسال موضوع روزآمد کردن اطلاعات شغلی آنها با هدف افزایش مدت زمان قراردادها ابلاغ شده است.

مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون و با تلاش واحدهای برنامه‌ریزی سرمایه انسانی و امور کارکنان، موضوع ارزیابی توانمندی‌ها و صلاحیت حرفه‌ای این کارکنان با تدابیر اندیشیده‌شده ازسوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در حال انجام است.

پیاده‌سازی طرح طبقه‌بندی یکپارچه برای پیمانکاران

شکوری‌فر در ادامه به اقدام‌های انجام‌شده برای بهبود شرایط شغلی کارکنان پیمانکاری اشاره کرد و گفت: درباره نیروهای پیمانکاری نیز همواره مطالبه اصلی این همکاران اجرای طرح طبقه‌بندی یکپارچه بوده که امسال این موضوع تصویب و ابلاغ شد و اکنون مدیریت سرمایه انسانی با همکاری نمایندگان کارفرما و اداره امور حقوقی و پیمان‌ها در حال پیاده‌سازی طرح یادشده در پیمان‌های شرکت است.

وی افزود: با تکمیل مراحل اجرایی و قراردادی نتایج آن در اطلاعات شغلی و نظام پرداخت افراد مشمول قابل مشاهده است و تغییرات یادشده از یکم فروردین‌ماه امسال اعمال و معوقه‌های مربوط به آن نیز پرداخت می‌شود.

مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی همچنین به برقراری بیمه تکمیلی برای کارکنان پیمانکاری اشاره کرد و گفت: با پرداخت ۸۰ درصد سرانه ازسوی کارفرما (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی) حرکت مهمی برای حمایت از این قشر از همکاران و رفع دغدغه‌های آنان در حوزه سلامت انجام شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی

شکوری‌فر توسعه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای برای اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای کارکنان پیمانکاری و تجهیز کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز برای این منظور، تکمیل شناسنامه مددکاری برای مددجویان با هدف ارائه بهتر خدمات به آنها و اعزام مشاور به مناطق عملیاتی برای ارائه خدمات مشاوره به همه همکاران را از دیگر کارهای در دست اقدام برای بهبود شرایط شغلی کارکنان این شرکت عنوان کرد.

وی با اشاره به بحران جهانی شیوع ویروس کرونا گفت: به عنوان عضو کمیته راهبری و اجرایی مدیریت بیماری کرونا در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی حداکثر همت خود را در حفظ سلامت کارکنان و خانواده‌های آنها به‌کار بردیم و این اقدام‌ها در حوزه امور کارکنان با کاهش ظرفیت حضور سرمایه انسانی، استفاده از ظرفیت‌های دورکاری و مرخصی ارفاقی و تغییر برنامه کاری مناطق عملیاتی و حوزه خدمات اداری و اجتماعی با تغییر در نحوه پذیرایی نشست‌ها، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و مواد بسته‌بندی شده، گندزدایی چند باره فضاهای اداری و بعضی از ابتکارها به‌منظور کاهش تماس افراد با سطوح انجام شده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شهر شیراز و با بهره‌گیری از توانمندی حدود ۶ هزار نفر نیروی انسانی، پنج منطقه عملیاتی را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.

کد خبر 310825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =