شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا را برای چهارمین هفته پیاپی افزایش دادند، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با باقی ماندن قیمت نفت خام در حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه از ماه نوامبر تاکنون، فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۸ آذرماه) خود آورده است که با افزایش هشت دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر جمعه (۲۸ آذرماه) به ۳۴۶ دستگاه رسید.

تعداد کل دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۴۶۷ دستگاه و ۵۷ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا از ماه اوت و زمانی که تعداد آنها به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) یعنی ۲۴۴ دستگاه رسیده بود، افزایش یافته است.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با پنج دستگاه افزایش به ۲۶۳ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه کاهش به ۸۱ دستگاه رسید.

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌ دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است قیمت آن در هشت ماه اخیر حدود ۱۶۰ درصد افزایش یابد.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره  ۴۸ دلار برای هر بشکه معامله شد که بالاترین قیمت آن از ماه فوریه بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 310875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =