۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 311461
شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا شاهد بیشترین رقم افزایش سه‌ ماهه از سه‌ ماه دوم سال ۲۰۱۷ بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا را برای ششمین هفته پیاپی افزایش دادند و بیشترین افزایش شمار دکل‌ها در دوره‌ای سه‌ ماهه را از سه‌ ماه دوم سال ۲۰۱۷ تجربه کردند، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با حفظ قیمت نفت حدود ۴۵ دلاری فعالیت‌های حفاری را ازسر گرفتند.

بیکرهیوز در گزارش روز چهارشنبه (دهم دی‌ماه) خود آورده است که با افزایش سه دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ دسامبر چهارشنبه (دهم دی‌ماه) به ۳۵۱ دستگاه رسید.

مجموع دکل‌ها در ماه دسامبر ۳۱ دستگاه افزایش یافت و برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافت.

افزایش شمار دکل‌ها در سه‌ ماه پایانی ۲۰۲۰، ۹۰ دستگاه بود که بیشترین رقم افزایش از سه‌ ماه دوم ۲۰۱۸ بود. افزایش شمار دکل‌ها در این زمان ۱۱۶ دستگاه بود.

شمار دکل‌ها در سال ۲۰۲۰، ۴۵۴ دستگاه کاهش یافت. این در حالی است که شمار دکل‌ها در سال ۲۰۱۹، ۲۷۸ دستگاه و در سال ۲۰۱۸، ۱۵۴ دستگاه افزایش یافته بود.

شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا از ماه اوت و زمانی که تعداد آنها به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) یعنی ۲۴۴ دستگاه رسیده بود، افزایش یافته است.

بیکرهیوز گزارش شمار دکل‌های ایالات متحده را به‌دلیل تعطیلات سال نو میلادی دو روز زودتر اعلام کرد.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، به ۲۶۷ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی همچنان ۸۳ دستگاه یعنی بالاترین رقم از ماه اکتبر بود.

با وجود اینکه قیمت نفت آمریکا از آغاز سال جاری میلادی به‌ دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰ درصد کاهش یافته، امید به بهبود شرایط اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا سبب شده است قیمت این کالای راهبردی در هشت ماه اخیر حدود ۱۶۰ درصد افزایش یابد.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره  ۴۸ دلار برای هر بشکه معامله شد و قیمت این شاخص نفت خام تا زمان ارائه این گزارش در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۳۹ دلار برای هر بشکه بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 311461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =